fredag 26 oktober 2012

Sitter här och "syter"!

Denna underbart vackra Fredagsförmiddag passade "gubben" och jag på att gå en riktigt lång långpromenad... Det blev över en mil:)
Väl hemma tog vi en fika och sedan var det dags att snöra på kängorna för att gå och möta hon den lilla;)
Det var ju både halt och kallt idag på morgonen. Så hon fick inte cykla till skolan och då vill hon att man möter henne när hon går hem......ca 5 km till där då alltså.

Nu är ju inte jag den som backar i första taget när det gäller att promenera. MEN!!!!!
I kväll har den lilla aktiva tjejen träning med frisksportsklubben som ligger ca 2,5 km härifrån och nu har G åkt till kvällsskiftet. Alltså har vi ingen bil hemma utan får vackert gå upp dit vid kl 17.00. Sedan måste jag fördriva tiden medans träningen pågår . (Brukar bli en skön promenad i skogen.) För att sedan vid ca 18.30 tiden gå de 2,5 km hem igen.

Därför bara därför sitter jag nu här och "syter".
Det känns väldigt motigt just nu. Fryser redan på igen nu.

Men jag har bestämt mig för att när vi kommer hem i kväll så ska vi värma oss med glögg......Och En stor skål med popcorn:)

10 kommentarer:

  1. Oj vad du varit flitig. Blev trött bara jag läste det. Men glögg lät inte dumt. Fast det är nog lite tidigt på året för min del.

    En fråga: Vad betyder "syter"?

    Kram och ha en jättefin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju varit ledig hela dagen:) Glögg kan man dricka nästan hela året tycker jag.....Syter är att våndas,känna obehag eller oro för någonting:)

      Radera
  2. Jag undrar också..."syter" måste vara dialektalt?!
    Gu´ så hurtig du är! :-)
    Trevlig myskväll med glögg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säkert väldigt Smålänskt.....betyder att våndas, känna obehag eller oro inför något:)

      Radera
  3. Jag undrade med över syter, men nu har jag fått svar. Vilken motionsdag! Men du har ju glöggen att tänka på under tiden du går, så det kommer att gå lätt som en plätt. Ha det så mysigt sen när du kommit hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men då...Förstår inte ens ni skåningar smålänska?;)

      Radera
  4. Du kommer inte att få några julklappar! Man blir uppskriven på tomtens svarta lista om man tjuvstartar med glöggen!!! ;)

    SvaraRadera
  5. Oj då vad du har promenerat på i dag . Men jag har också dagar då det ska hämtas / lämnas och vips har man gått hur mycket som helst .

    Glögg låter ju riktigt gott . Jag ser fram emot att få ta en lte starkare i år då jag va gravid förra året .Och det är ju godast när det är lite sting i . Årets Blossa glögg med ingefära låter inte heller så dum .

    Sv : Jag har bott i Norrland så jag tänker lite att märke = kvalite ( oftast ) . Men här nere blir det ju inte lika kallt så man kan ju tulla lite på kvaliten . Annars är ju skor riktigt viktigt att det blir bra .

    Ha en riktigt trevlig lördag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med lite sting i glöggen gör susen;)

      Radera