lördag 20 oktober 2012

Klaga inte på mörkret....Tänd ett ljus!

Nu är vi inne i den mörkaste tiden på året. Och i år tror jag att många lider mer än vanligt pga att det inte blev allt för mycket sol sommaren som var....

Men det mysigaste som finns är ju att tända massor av ljus och kura ihop sig inomhus:)
Jag kan inte hjälpa att jag älskar den här tiden.....På något vis blir allt lugnare....

Vissa dagar regnar det från morgon till kväll och inte en strimma ljus tittar fram på hela dagen. Man blir trött. Det håller jag med om. Men med regnkläder på är det faktiskt super härligt att gå långpromenader och sedan duscha varmt och tända massor av ljus....
Sedan närmar vi oss ju advent.....Som är så sjukt mysigt med alla julförberedelser och dofter:))))


Men vet ni vad som mest håller mig så här positiv så att ni nästan vill kräkas???


Jo på Annandagjul sitter jag på ett plan på väg till Gran canaria för att fira Nyår och SOLA OCH BADA I TVÅ HELA VECKOR!!!!

Visst är väl hösten och vintern underbart ändå;)

8 kommentarer:

  1. Ja, visst är det mysigt att tända ljus om kvällarna! :-)!
    Underbart med en solresa att se fram emot!!!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går ju åt en hel del ljus:)Men som sagt var skönt att ha något att längta till!

      Radera
  2. Nej, jag är inte avundsjuk, vi har det rätt bra här på vintern ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag.....Jag är ju avundsjuk på dig hela året;)

      Radera
  3. Jag beundrar din energi att ta lååånga promenader i regnkläder mm. Fn känner jag inte så utan skulle, som björnen, vilja gå i idé ett tag känns det som.
    Men visst hjälper det med ljus och mys inne, och jag har ju lyckan att ha en värmande kamin också. Älskar den! Trevligt med din resa senare....//M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderar på att sätta in en kamin....Skulle vara toppen till vintern....Ja resan ser vi fram emot:)

      Radera
  4. Härligt med kanarieholmarna! Glöm inte att åka på delfinsafari. Har du samma tur som jag och dottern hade, så får du se 20 delfiner simma runt båten. Kostar ca 400 kr per person.

    Nä, jag gillar verkligen inte hösten. Visst är färgerna vackra, men det är kulet, kallt, mörkt och eländigt. Ljus tänder jag, och visst är det mysigt. Men jag saknar ljuset.

    Sköt om dig i regnet :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. I dag regnar det inte....helt otroligt;) Nästan lite kuslig värme ute också:) Ja "Kanarieholmarna" är perfekt att tillbringa ett par veckor på. Lättare att ta sig igenom mörkret när man vet att man ska iväg:)

      Radera