söndag 5 maj 2013

Från mossen till mossan.

Ja det hjälpte föga att fly hemmet i Onsdags....Vi tillbringade ju hela dagen ute på mossen.
Men inte försvann vår mossa på tomten för det inte;)

Nej nu blev det till att bita i det sura äpplet och riva mossa så det stod härliga till....Vilket konstigt sätt att beskriva denna urtråkiga sysselsättning på :).


Nu gick det ganska smärtfritt iallafall och Lördag eftermiddag någon gång var vi klara med själva rivandet och räffsandet....Då hade macken ingen kärra ledig....Så vi fick vackert vänta till idag med att köra iväg skiten...Jag menar mossan.

Två timmar tog det att samla ihop ,slänga på kärran, köra till gröntippen, lasta av och sopa rent kärran.

Nu får jag så där konstig energi av att arbeta med kroppen....Plötsligt vill jag gräva färdigt mitt "potatisland", Skura altangolvet för att sedan olja in det, stålborsta räcket på trappen....Jag vill också ut och jogga eller åtminstånde promenera några mil.....

MEN!!!! Då säger kroppen STOPP!!!

När jag sätter spaden i marken skriker ryggen :SLUTA ÄR DU INTE RIKTIGT KLOK???

Så rastlös och knäckt tar jag nu och bakar lite gott bröd istället....

Kanske kan jag gå en liten sväng innan kvällen och de andra sakerna lär nog inte springa ifrån mig.


12 kommentarer:

  1. Inte visste jag att man fick sån överskottsenergi av att jobba i trädgården. Det drabbar då aldrig mig. Ta det lugnt nu resten av kvällen. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sambon tycker samma som du....Han sitter mer än gärna i myskläder och pillar navelludd resten av veckan:)))

      Radera
  2. Jag håller med Gunnel där... Det är antagligen något konstigt fel på dig som får en massa energi av trädgårdsarbete ;)

    SvaraRadera
  3. Kör man med mossrivare blir det en otrolig mängd mossa att ta vara på.
    Tur att man bor så att man har en vaktmästare som sköter den delen. Jag behöver bara klippa en liten bit på framsidan, sen är det klart.

    Ha en fin vårvecka!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mycket blir det. Fast jag gillar att vara ute i trädgården och vid så här stora projekt får jag sällskap av han som INTE gllar trädgårdsarbete;)

      Radera
  4. Jösses vad mycket mossa. Men... jag tycker det är synd att riva bort all mossa. Den är ju så himla go att gå på. Varför gör man det egentligen? Jag som inte haft trädgård sen jag var liten begriper inte det. Sonen och hans flickvän har precis köpt hus, och inser nu när snön är borta att det krävs en del att ta bort all mossa på gräset. Själv föredrar jag som sagt mossa. Gosigt och mjukt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Två av bilderna är tagna på gröntippen. Så det är inte vår mossa allt:) Inte kul med mossa när man ska klippa gräset och klipparen kör fast:( Dessutom stortrivs alla skumma kvalster i mossa.

      Radera
  5. http://romresan.se/blogg är ytterligare en bra sida med tips för turister som ska besöka Rom! Hade helt glömt bort den!!!

    SvaraRadera