torsdag 23 maj 2013

Kör väl en test då;)

Jag lät INTE mina maskrosor finnas....För jag vet att de kallas ogräs och SKA rotas ut......

Som jag har slitit med att utrota maskrosor från min trädgård.
Jag har legat på knä med liten rotuppdragare. Jag har gått med böjd rygg med stor rotuppdragare. Jag har lyckats bryta av en rotuppdragare.....Jag har testat allt under tidigare år.

Nu hade jag hört att man inte alls behöver dra upp roten. Någon sa att maskrosen är tvåårig och det räcker därför att plocka av blommorna....

Sagt och gjort!
Igårkväll gick jag över hela vår trädgård och nöp av varenda lite gul sol som visade sig + alla knoppar jag såg.

Nu tittar jag ut genom köksfönstret och vad ser jag?????
Hela jäkla gården full av nya lysande små solar.

OK! Jag ger mig.....Från och med nu ska jag inte plocka upp en enda maskros....De är ju så fina och skit samma om de tar all näring från gräset....Min rygg ska hålla till annat än att gå krökt över blommor som aldrig ger upp:)

Jag kör en test helt enkelt och ser om det blir fler av att jag låter dem växa......
Vad grannarna tycker om det? Hmm det skiter jag i!!!

4 kommentarer:

  1. Tycker jag du gör alldeles rätt i!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Kram på dig och ha en riktigt skön helg!

      Radera
  2. Jag har gjort som du, rensat på alla möjliga och omöjliga sätt och jag lovar det är enda chansen att hålla dem schak (stavas?)....de är fina men de kommer att bli jättestora och flera, tyvärr. Nu när jag flyttat till nya lyan är jag glad åt att inte ha gräsmatta som jag behöver sköta. Satt i solstolen och tittade på personalen som sköter om gårdarna och jag lovar dig....det var jättemycket maskrosor överallt men med åkgräsklippare blev det snart grönt igen....

    SvaraRadera
  3. Ja det var det jag var rädd för;)

    SvaraRadera