fredag 27 september 2013

Den som bäddar får ligga.....

Enligt nya ordspråksboken så är det så det heter:)

Tidigt idag på morgonen skjutsade  jag min lilla flicka till bussen som ska köra Frisksportarklubben till Stockholm....En helhelg väntar och avslutas på Söndag med Lilla Lidingöloppet...

De kommer att få ett minne för livet och jag är så glad för hennes skull att hon är med i detta härliga gäng.

Men jag då!!!!

När jag kom hem efter att ha lämnat av henne så kändes det så fruktansvärt tomt....Löjligt eftersom hon normalt ändå skulle ha varit i skolan vid den tiden.

Stora G och jag är ju inte riktigt vana vid att vara utan henne. Så vi har i flera veckor funderat på vad vi ska hitta på den här helgen.


Som salt i sår är jag dessutom ledig idag:( .


Nåja jag satte igång att baka både bullar och en banankaka på ett par stackars bruna bananer.
Sedan slängde jag ihop en fiskgryta.
 Så att när stora G kom hem på lunchen möttes han inte av den vanliga gårdagens middag i micron .Utan doften av vitlök och saffran:)
Där samlade jag nog lite pluspoäng.....Blir nog en bra helg det här trots allt.
Kanske ska gå upp och bädda också;)







6 kommentarer: