måndag 30 september 2013

Inled mig icke i frestelse....

Ty jag kan gå själv....Lyder ett citat av någon. Har jag läst någonstans, någon gång...

Ja jag kan nog tyvärr inte anklaga någon för att ha lurat i mig några frestelser. Jag är väldigt duktig på att "gå själv".

Detta har med åren resulterat i ett antal (läs alldeles för många.) extra kg på min lilla späda (176 cm långa  och ganska muskulösa.)kropp.

Nu tycker tydligen han i huset att det räcker. Både för honom och för mig. Så i helgen föreslog han att vi ska testa den Ökända kända metoden 5:2.

Jag har aldrig i hela mitt liv bantat eller på alvar testat någon som helst diet.....Dessutom tycker jag att vi redan sedan många år lever efter just 5:2 metoden.....Vi äter normalt 5 dagar i veckan och frossar 2;)


Nåja....Jag ska försöka att inte plåga er allt för mycket om detta .....Kommer förmodligen att snöa in helt på det och bara skriva om bantning.

Nu har han i huset skickat efter en bok i ämnet och vi ska läsa in oss ordentligt på det hela. sedan kör vi förhoppningsvis igång nästa Måndag......

För er som nu tänker tala om för mig att det enda rätta är att äta lagom och att röra på sig......
Kanske funkar för en del. Men är man som jag glad i att laga mat och att äta, så är man. Vad det gäller att röra på sig så gör jag det mer än de flesta jag känner. Trots att jag har ett sittande jobb...

Så nu kommer jag att testa den här metoden under ca 8 veckor. Sedan får vi se om det känns bra eller inte.

ÖNSKA MIG LYCKA TILL!!!

8 kommentarer:

  1. Din beskrivning av 5:2 metoden kan jag tänka mig att testa. Den verkar inte alls lika dötråkig som den jag läst om i tidningarna. Jag tror det var katten Gustav som sa en gång att han var inte tjock, men hans hjärna var fullproppad nu så han var tvungen att fylla ut kroppen i fortsättningen. Det är väl så det är för oss med? Kram

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Annars gillade jag din gamla taktik. ;)

    SvaraRadera
  3. Själv är jag riktigt skeptisk till 5:2 metoden men man känner ju själv hur man mår och jag är nyfiken att höra vad du tycker och hur det går .
    Tack snälla för dina kommentarer hos mig . Värmer massor ska du veta .
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är skeptisk till alla dieter...Men jag kanske ska ge det en chans om nu han som kom på idén inte ändrar sig innan vi börjar:)) Hoppas verkligen att du får hjälp snart. Tycker det är fruktansvärt hur du blir behandlad:(

      Radera
  4. Lycka till! Själv har jag aldrig försökt mig på sånt och skulle inte komma på tanken. Skulle jag väga nåt kilo för mycket, så må det vara hänt.

    En rejält stek, med massor av potatis och gräddsås. Lite vin därtil och så en avec på maten. Har man sedan en god bok att läsa i soffan tillsammans med ytterligare lite vin så är livet ganska ultimat. 5:2: nä gubevars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu väger jag ju inte "nåt" kg för mycket...Utan måååånga....
      Men jag älskar ju också mat och unnar mig både det ena och det andra.....Kanske inte skadar att äta lite mindre ett par dagar i veckan...Äsch vi får se:)))

      Radera