fredag 20 september 2013

Ett barns underbara ego:)

Följande konversation avlyssnade jag idag vid frukostbordet:

Stora G: (Gäspar stort). Fy vad jag är trött!!!

Lilla B: Jaha.....Men du tänker väl inte vara trött i morgon????

Stora G: Nähä....Och varför inte det då?

Lilla B: Men hallååååå!!! Du har ju minne som en guldfisk.

Stora G: ???

Lilla B: Vi ska ju fira min 10 års dag i morgon. Har du glömt det?



Nu är det så att lilla B fyller 10 år om en dryg vecka. Men för att kunna fira med bröder,svägerskor och mormor så blev det redan nu till helgen. Huvudpersonen själv är nämligen en mycket upptagen liten madam som ska till Stockholm nästa helg för att springa (lilla) Lidingöloppet tillsammans med klubben.
Helgen efter ska hon på vildmarks skola och helgen efter är det hajk med scouterna......


Att pappa i familjen kanske inte har stenkoll hela tiden tycker hon såklart är fruktansvärt. Alla borde väl tänka på henne i första hand;)))

Men nåja jag är ju ledig idag. Så det är väl bäst att jag börjar förbereda mig för det stora kalaset:)






Trevlig helg alla goa!

8 kommentarer:

  1. Det går ju inte att glömma ett sånt stort evenemang. Vilken energisk dotter du har. Låter så härligt när du berättar allt hon har för sig. Ha en skön helg och ett toppenkalas! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo hon har allt fullt upp. Jag är jätteglad att hon älskar naturen lika mycket som jag gör.

      Radera
  2. Uppfriskande inlägg! Barn är ju ljuvliga.....och hösten med!

    SvaraRadera
  3. En härlig dialog. Barn är ofta raka och ärliga. Kul att läsa om någon som är full av fysiska aktiviteter. Helt i min stil. Fler sådana barn behövs i dessa tider.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det bra att de är aktiva.Skog och natur ligger oss varmt om hjärtat och att röra på sig lika så.

      Radera