torsdag 5 december 2013

Julestress eller lugnet efter stormen!

Här blir det nog inte så mycket av med den där Sven-Bodil...Ser ut som att just vi här i mitten av Småland kommer att komma lindrigt undan den här gången.

Tack för det!

Hela den här veckan har varit värre än en höst storm. Så jag är nöjd nu tack.

Måndagen har jag förträngt redan. Tisdagen blev ju Måndag med pajad kaffebryggare. Onsdagen börjar med att jag lyckas välta ner en burk med flingsalt på golvet. Den landade så fint utan att gå sönder.......Joodå det gjorde den!!! Så jag böjer mig ner för att plocka upp den..

Tänkte väl inte jag på att den landat på locket...Ja jag vet det nu!
 Vad som händer när man lyfter upp en burk flingsalt som landat på locket på golvet en Onsdagsmorgon en sådan här vecka....
Jag vet. Vet ni?;)

Idag har det ju bara varit Torsdag och inte så mycket mer än i alla fall.

Men i morgon!!!

Då är det ledig Fredag och jag ska julstressa hela dagen Yippi;)

Nähä för det ska jag inte alls det. pilutta dig du:)

Jag ska ha en Susans egen dag.

Tid är bokad hos Frissan och tid är bokad för ansiktsbehandling....Ev tid är bokad för fika med väninna. Tid är bokad för MYS med lilla B som ska tillbringa helgen i Göteborg med sina bröder och svägerskor.

Tror jag redan nu bokar in lite glöggmys i soffan till  kvällen.

Julstressa kan jag göra en annan dag om jag känner för det;)

21 kommentarer:

  1. Du har alltid så kloka idéer. Helt rätt inställning att bara julstressa om man känner för det. Hoppas helgen blir mysig och att nästa vecka blir helt normal. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Helgen har varit mysig...Nästa vecka kan ju bara bli bättre:)

      Radera
  2. Hoppas verkligen att du får en sån där toppen dag i morrn. Efter denna vecka så behöver du det. Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det blev en riktigt bra Fredag:)

      Radera
  3. Så härligt med en helt egen dag. Tror jag ska härmapa efter.... Men först ska jag bestämma om jag överhuvudtaget orkar gå upp ur sängen. Utanför fönstret skriker Bodil och Kung Bore har gett oss en decimeter snö... Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste unna sig det ibland! Hoppas du fick en fin Fredag i eller uppe ur sängen:)

      Radera
  4. Efter en sådan vecka så gör du rätt i att ta en sådan härlig dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det tyckte jag att jag var värd:)

      Radera
  5. Hej, så ni har klarat er bra från stormens härjningar, så skönt. Här uppe är vi vintervana men långtradare som inte kommer upp i backarna och som kör av vägen ser vi lite väl ofta. Som vinterturistort är vi mer än glada då snön anländer. Spruta snö i backen går ju, det är värre med längdspåren om det inte kommer äkta vara. Har sett att grannungarna varit ute med pulkorna idag, och snöskotrarna vrålar fram genom byn. I skoterspåren tar sig sedan en finnkäring med spark och ett stycke hund, himla smidigt.
    Kram och trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stormen klarade vi oss ifrån. Men nu vräker det ner snö som visst ska regna bort ikväll igen....Det känns ganska meningslöst tycker jag som vill ha det vitt.

      Radera
  6. Det låter verkligen som du behövde en SusanFredag. Går det att känna igen dig? Har du blivit tio år yngre? Alla behöver en sådan egendag då och då.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just när hon masserade som bäst i ansiktet kändes det som att jag skulle bli hur slät som helst i hyn. Jag föreslog att hon kunde fästa upp det överblivna skinnet med en klänypa i nacken;)
      Visst behöver alla en sådan dag...Gäller bara att ge sig själv tid till det.

      Radera
  7. Hoppas du fick en riktigt trevlig Susan dag och nu sitter i soffan med en kopp god glögg .
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevlig dag blev det och god glögg på kvällen...Mmmm:)

      Radera
  8. Trevlig helg och glöm inte att idag kl 12 har jag en ny gäst i bloggen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du också fick en trevlig helg!

      Radera
  9. Vad skönt det där lät! Bra att pyssla om sig själv lite.

    Svar: Erkänn bara! ;) Det var på Mix Megapol. Som antagligen fick en ny lyssnare nu.

    SvaraRadera
  10. Hoppas du fick en skön dag med härlig egentid.Kram Kram

    SvaraRadera
  11. Trevlig Lucia önskas dig

    SvaraRadera