söndag 15 december 2013

Nu har vi jul.... Här i vårt hus!

Tomtar i alla vrår....

Lilla B och en kompis klär granen....

Skinkan nyss uttagen ur ugnen......

Gröten står och "sväller" på spisen.....


Nu börjar jag fira på riktigt:)

Eftersom vi råkar åka bort på julafton i år. Och jag inte för allt smör i Småland vill missa att fira jul länge, länge....

Ja då valde jag att fuska i år. Allt är alltså klart redan nu och på Lördag kommer de stora "barnen" hem och vi firar julafton....

Stora G säger att jag både vill ha kvar kakan och äta den. Kanske har han rätt...Men jag har ju inte valt bort julen. Bara passar på att åka på semester när man ändå är ledig.

Så nu medan ni andra stressar som värst för att bli klara. Nu sitter jag här och myser....

När jag stiger på planet till värmen. Då har jag förhoppningsvis redan tröttnat på jul och julmat...

Lite levande charader: Gissa bilden???


Svar: Hängröv:))

16 kommentarer:

  1. en resa till värmen låter härligt, julfirandet är mysigt och vilken dag man gör det på spelar egentligen ingen större roll. ha en fin kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja idag har det regnat och varit mörkt hela dagen. Så nu känns det riktigt skönt att snart få åka:)

      Radera
  2. Så mysigt att få åka till sol och värme. Jag hade nog också firat jul innan, för julen vill jag inte missa. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej Julen är ju så härlig, så varför missa den:)

      Radera
  3. Så härligt det låter!
    Ha en riktigt god jul och en underbar resa till värmen.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska vi ha! God jul på dig med!
      Kram

      Radera
  4. Godmorgon här är det tre arbetsdagar kvar sen ledigt i 17

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt Kenneth!! Hoppas du får en riktigt skön ledighet!

      Radera
  5. Hej! Vilken maffig skinka, eller två???Hehe
    Så ni åker till varmare breddgrader på jul, jag åker gärna bort på julen men av den enkla anledningen att jag helst slipper hela julstöket. Jag är en anti-julare av stora mått, december är månaden jag gillar minst av alla på hela året. Det har förstås sina förklaringar, men, nuförtiden har jag kommit till ro även med det. Julmaten vill jag ha en gång, sen räcker det. Att lyfta in och ut samma julmat under hela helgen, nej bevare mig väl! Nu hoppas jag att du får en fin jul, både innan och under och efter, o ha en riktigt skön semester när det vär iväg
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla gör som de vill och har man tråkiga minnen av vissa tider. Så tycker jag man gör helt rätt i att undvika dessa tillfällen.
      Hoppas du får en trevlig jul ändå. Så som du vill ha den:)
      Kram

      Radera
  6. Hahahaha....

    SV: Jag började i augusti och ja... du kan ju se hur min kurva har gått. Har inte följt 5:2 nu på tre veckor... men jag ska ta tag i det igen, men fortsätter med vägningen så jag inte totalt tappar kontrollen.
    Kämpa på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här blir det allt ett uppehåll nu när vi åker på semester. men sedan kör vi stenhårt igen!!!

      Radera
  7. Varit borta från Sverige vid två tillfällen när jag var ung. Det kändes inte alls som jul. Och inte firade vi innan heller.

    Ha en underbar resa och GOD JUL!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha en underbar jul du med vännen:)
      kram

      Radera