fredag 20 december 2013

Titta tåget!!

Ända sedan lilla B var ett riktigt litet b...Så har hon älskat att åka tåg.

Vi har ofta valt tåget när vi åkt till Malmö, Göteborg eller Stockholm.

Även i Italien har vi flera gånger valt att ta tåget istället för bil eller buss. Så hon känner sig väldigt bekväm med det sättet att ta sig fram.

I Italien har vi vid flera tillfällen varit med om att tågen inte gått alls pga strejk eller andra helt plötsligt påkomna andledningar. Vi har stått mitt ute i ingenmansland och väntat på tåg som aldrig kom och vi har hamnat på fel tåg mm.mm. Men det är en del av tjusningen när man är på semester;)
I Kalabrien Lilla B knappt 4 år:)
 


Här i Sverige har det nog aldrig drabbat oss så särskilt mycket med förseningar.
Däremot spydde lilla B ner ett helt säte inkl min handväska och både sina egna och mina kläder.

Detta var strax efter vi lämnat Stockholms Central och tåget skulle ända ner till Malmö:(....

När hon och jag åker på våra "tjejshoppingsrundor" tar vi nästan alltid tåget...

Så idag när vi skulle ta en liten julmysdate med min lilla mamma (Gamla B.) Så föll det sig naturligt att vi tog tåget....

Ganska skönt och avkopplande tycker jag om inte........Lilla B. Denna underbara varelse som jag älskar över allt annat i världen......Men hon är ju ALDRIG tyst....


Hon pratar nonstop hela vägen till Värnamo om allt och ingenting...


Så här lät det idag: Åh vad det ska bli kul att träffa Mormor idag. Jag har typ inte träffat henne på tusen år.Eller vänta nu jag är ju inte ens tusen år.Mamma har du tänkt på att gamla människor luktar på ett särskilt sätt.De luktar verkligen gamla. Alltså inte typ mögel eller så. men gammalt. Som om de håller på att ta slut eller så. Du vet. Det vet du va?..Jag kommer inte att vilja bli en sådan där som kör tåg du vet typ. Min kompis vet vad hon ska bli. men det har jag glömt. Skönt att det är lov nu. Är vi i Hörle nu?. Är det en liten by? har de affär? Det kanske inte är så långt till Värn...Nu är vi visst framme. Tycker du att jag babblar mycket? Det är bara för att jag ska hålla igång käkarna så att de inte rostar fast och jag glömmer hur man ska göra.......Pust!



8 kommentarer:

  1. Det är jättemysigt och bekvämt med tåg . Och framförallt när man har barn för då får man ju lite kvalitetstid även under resan . Hi hi så söt hon är .

    Kram och ha en mysig resa

    SvaraRadera
  2. Haha! Hon påminner om Rasmus. Det är väl skönt med de som har talets gåva. Jag önskar dig en riktigt God Jul. Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, ja man kan få sår i öronen för mindre!
    Men det är ju att föredra framför griniga skrikiga ungar.
    Jag är efter min utmattningsperiod väldigt ljudkänslig, om jag en dag vistas med makens små barnbarn (mina egna är ju redan stora) så surrar det i skallen på mig i flera dagar efteråt. Här hemma är det allt som oftast tyst, jag har varken radio eller teve på dagtid då jag är ensam hemma.
    Ha nu en sagolikt mysig jul med nära och kära
    Kram

    SvaraRadera
  4. synd att tåget ska va så dyrt bara

    SvaraRadera
  5. Rart med barm men ibland önskar man att det fanns en stoppknapp... :)

    SvaraRadera
  6. Å vad härligt med värme:)!
    Och tack det samma till er♥

    SvaraRadera
  7. Jag är som din B. Jag har alltid älskat att åka tåg. Vilken härlig monolog hon hade. :) Hoppas ni fick en fin stund. Jag gillar Värnamo. Synd att vi bor så långt ifrån staden numera. Kram

    SvaraRadera
  8. Underbar tös! Skönt med ungar som håller monologer. Då behöver man inte prata, bara lyssna. Fast jag gillar inte tåg. Jag åker mycket mycket hellre långfärdsbuss:-)

    SvaraRadera