tisdag 3 december 2013

När Tisdagen blev Måndag...

Att Måndagar är Måndagar det vet vi ju alla.

I går var det Måndag heeela låååånga dagen. Ingen som helst tvekan om det.

Men när blev det legalt för Tisdagen att bete sig som en Måndag?

Va va va!!! Jag bara undrar.

När jag stiger upp på morgonen, har jag som de flesta människor mina rutiner.

Snabbgos i sängen med de som vill vara med. Sedan stapplar ner för trappan , fram till kaffebryggaren, fyller i vatten, mal bönor, laddar och trycker på knappen.....

Medan jag gör detta strömmar resten av familjen ut i köket och plockar fram sin frukost. Var och en de den vill ha....

Jag jo jag bara väntar på mitt kaffe. Den ljuvliga doften sprider sig och sakta sakta vaknar jag till liv.
(Frukost äter jag ett par timmar senare.)

Men så i dag händer det ofattbara......

Ingen doft, Inget bubblande ljud....Ingenting händer.....
Ve och fasa!!! Kaffebryggaren har slutat att fungera:(

Kan en dag börja sämre? Jag bara undrar...

Plötsligt var hela Tisdagen förvandlad till MÅndag med två stora bokstäver!!!!

Ja jag har en Espressomaskin och ja vi har Nescafé i skåpet.
Men jag vill inte ha Espresso eller Nescafé på morgonen. Jag vill ha en hel kanna nybryggt, nymalt kaffe....

Det vill jag faktiskt ha!

14 kommentarer:

  1. Stackars dig! Jag håller tummarna för att det inte blir måndag hela veckan. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja det är allt fortfarande lite Måndag här på Onsdagskvällen...

      Radera
  2. Usch det där lät inte bra, hoppas du inhandlat en ny bryggare eller lagat den gamla! Här i pörtet dricker vi bara gammeldags malet kaffe, inga märkvärdigheter, inga extra smaker eller mjölkskum eller spännande kryddor, vi är förfärligt traditionella. Det enda vi ändrat på under våra tjugo år tillsammans är att vi gått från mellanbrygg till lite mörkare mer exotiska malabar....
    Ha en fin kväller

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får inhandla ny till helgen....Vi bor ju långt ifrån affärslivet....Det blir till att brygga för hand veckan ut:)

      Radera
  3. och jag blev nog hel snurr av att jobba i helgen och fick för mig att det va söndag i dag . Men det funkar väl att sätta sina egna dagar som passar :)

    Svar : Jag tycker också det är ok med hull och former men man blir lite ställd när man upptäcker en bakdel som man inte riktigt va medveten om . Klart mannen gillar den och resten av mig .

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fast då hade jag nog valt Lördag hela veckan lång:)

      Radera
  4. Utan morgonkaffet blir resterande dagen inte sig lik, hoppas du får dit morgonkaffe i dag så inte onsdagen också blir till måndag för då blir veckan lång. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är konstigt vad man blir påverkad av en sådan sak.....Nu kokar jag vatten och slår igenom tratten tills vi kommer till stora staden. Kram

      Radera
  5. Åhh vad jag lider med dig. En morgon utan sitt kaffe - det är en omorgon, kan få hela dagen att bli tokig.
    Jag kommer ihåg en morgon, den första arbetsdagen efter en lång tjänstledighet - då pajade bryggaren. Mardröm!

    Tack snälla för hjälpen med länkningen! Det uppskattar jag otroligt mycket.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det är absolut ingen bra start på morgonen....

    SvaraRadera
  7. Rena mardrömmen! På morgnar skall bryggaren fungera! Lägga av och gå sönder kan de göra på dagtid. Så de så.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt sant!!! Men nu står det en skinande ny bryggare i mitt kök och den gamla får skylla sig själv. Jag krusar ingen;))

      Radera