fredag 12 oktober 2012

Fredag = Fridag!

Fram till jul har jag lediga Fredagar i min nya tjänst......Det gör inte ont om man säger som så;)
Mannen i huset har också ledigt varannan fredag och varannan jobbar han eftermiddag/Kväll.

Perfekt för då kan vi gå ut på långpromenad på förmiddagen och i dag var det en så där helt fantastiskt vacker morgon. Frost och solsken på höstfärgade träd:)









En god kopp kaffe på det och dagen kan börja.....

Dock inte storfika som på bilden:)))
(Den är från Bettinas fika buffè förra helgen.)


Nu ska jag gå igenom våra "loppislådor" för att se vad som kan vara aktuellt att ta med upp till Jönköping i morgon.

Då ska jag sälja av lite smått och gott tillsammans med min goa väninna M och hennes små telingar T och M:)


Hoppas jag hinner läsa lite i min nya bok också.
I går gick Bettina och jag ner till "bibblan" för att låna en bok som jag blivit tipsad om. (Vindens skugga).

Jag gick in och letade i hyllan. Medans Bettina som är något av en stammis på "bibblan" gick och frågade han som har hand om det hela:)

Jag hör hur hon frågar efter boken och han letar i sin dator för att sedan säga: Nej tyvärr vill du att vi reserverar den till dig när den blir ledig?
Ja tack säger B. Men då behöver vi något annat.....Har du någon som passar för kvinnor mellan 40 och 50 år? ;)))

Snällt av henne att inte avslöja min exakta ålder eller hur?
Han tipsade om den här boken: Tony och Susan avAustin Wright.....Jag har bara läst ca 60 sidor än....Men den verkar lovande. Spännande från första stund, Annorlunda och lite läskig.





8 kommentarer:

  1. Så vackra höstbilder och vilken fantastiskt blå himmel!!

    Tack för din kommentar hos mig. Så roligt att du också varit i Montecatini Terme. Vi har en dag utan något program och då ska jag försöka ta den där linbanan upp till gamla delen. Det ska vara så fin utsikt därifrån.
    Till Florens tar vi tåget och är där en dag och så ska vi till Pisa och ut på en vingård.

    Lycka till på loppisen!

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Din dotter är helt underbar! Vilken tur att hon fixar böcker till dig. Vad är det för mysiga möss på buffébordet? Såna skulle jag vilja göra. Ha en skön långhelg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mössen är superenkla: Ta bara vanlig "Egenbollssmet"= Bettinas ord för något som man inte får säga och som hon inte kunde säga när hon var liten:))
      Kolasnöre till svans, nonstop till öron och sockerkulor till ögon och nos......Favorit i repris på önskan av förra årets gäster;)

      Radera
  3. Vad skönt med lediga fredagar, det gör stor skillnad på helgledigheten .
    Vilka roliga möss , dom måste jag prova att göra .

    Hoppas ni får en trevlig lördag också .
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mössen blir poppis bland ungarna....Det lovar jag:)

      Radera
  4. Vad härliga bilder.
    Jag gick en del både på loppis o auktioner förr men det har runnit ut i sanden .. speciellt efter stroken så kan det vara lite för rörigt för att jag ska orka med, samma sak med böcker :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag kenneth! Det är oerhört rörigt och stökigt på loppis. tråkigt att du har det problemet med böcker:(

      Radera