tisdag 2 oktober 2012

Två dagar i Skåne:)

Ja så har jag då börjat mitt nya liv jobb.....I två dagar har jag varit på intro/utbildning på huvudkontoret i Malmö. Jag har på dessa två dagar lärt mig att hantera ett för mig nytt mjukvarusystem, ett nytt affärssystem, ett nytt mailprogram mm.mm. Siffror, koder och användarnamn till "förbannelse":)))

Dessutom har jag drillats i säljteknik och jag bara älskar det:)

Jag har blivit enormt välkomnad och omhändertagen på bästa sätt. Det första de stack till mig var papper om en gångtävling som drar igång på Torsdag. Ni vet en sådan där när man tillhör ett lag och bär stegmätare som man registrerar på datorn för att inom en viss tid nå ett mål. Jag var redan inmallad i ett av lagen på företaget.

Det kändes så bra av två skäl: Dels att bli en i "gänget" och dels att jag måste ge mig ut på promenader och annan motion. Vilket jag befarade att jag annars skulle prioriterat bort nu.
Men jag tänker självklart se till att mitt lag vinner. Så nu blir det långa lunchpromenader varje dag:)

Lite ledigt har jag haft de här dagarna också. I går kväll efter jobbet tog jag bussen in till Malmö centralstation. Där möttes jag av fina/härliga Birgitta från Lund chessie.blogg.se....Vi gick och käkade en god middag och satt och babblade ett par timmar:)) Så kul var det att träffas in real life.

I morgon ska jag försöka sätta mig in i allt det nya och kanske hinna ringa mina första säljsamtal.....Livet är allt bra underbart nu:)

4 kommentarer:

  1. va kul o få börja med nått nytt o samtidigt kan det ju vara jobbigt med innan man kommit in i det...

    vad är det du ska sälja

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att det känns bra på nya jobbet och att dom tar hand om dig ordentligt . Kul att direkt vara med i en lagtävling , sådant stärker ju gruppen .

    Sv : hade ingen aning om att man kunde frysa banan så det tipset tackar jag för . Just nu blir jag nämligen galen av alla bananflugor.

    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  3. Så härligt att känna sig så välkommen från början. Smart med Tappa.se. Det hade vi på mitt gamla jobb med. Måste kännas underbart att få komma igång nu. Lycka till.

    SvaraRadera
  4. Å härligt att höra!
    önskar en fin lördag fina du!

    SvaraRadera