fredag 19 oktober 2012

Undrar om det spökar där?

Min blogg har förvandlats till en Helgblogg:) Vardagarna är nu så inrutade att det varken finns tid eller intressanta saker och tankar att skriva om....

Kanske kommer mina läsare att tröttna nu eller kanske jag själv helt enkelt låter det hela rinna ut i sanden....

Men än så länge försöker jag uppdatera lite på helgen iallafall:)

Dagens Fredagspromenad blev betydligt blötare än förra veckan. Men ändå både lång och skön.
  
Det lilla samhället där jag bor är en gammal Exercisplats och många unga pojkar har  förvandlats till män under sin militärtjänstgöring i skogarna och på skjutfältet här.

Numera används det väldigt lite. men byggnaderna står kvar. Ett antal mycket vackra hus som bara står där till ingen som helst nytta.

Här vet jag att vi var helt ensamma! Ändå ser jag en blå figur på bilden;)

 






Tänk var roligt det skulle vara att få
inreda och starta upp hotell eller vandrarhem i dessa gamla hus.....  Då kunde man ha lite spökvandringar med gamla militärer som dyker upp här och där;)
 



7 kommentarer:

  1. En mycket vacker trakt. Sonen gjorde sin militärtjänst i Halmstad. Fint där med. Och han kommer INTE tillbaka och spökar :-)

    Nä, du får inte lägga ner helt. Hur skall jag då kunna följa dig i ditt liv med jobb, ungar, vovve, gubbe? Det blir ju ingen ordning ju.

    Hört med din guuuube om historien om min väninnas syster i Skillingaryd?

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  2. Ja han säger att det är svårt att få fram något från så långt bak i tiden....Men jag forskar lite:)

    SvaraRadera
  3. Vad fint det verkar runt omkring dig . Och visst är det synd med hus som bara står och förfaller till ingen nytta .
    Men du , vad kusligt för det står verkligen någon på bilden :) Nu måste du gå dit och fota flera gånger så vi ser om h*n dyker upp .

    Ha en riktigt skön helg
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så du ser också figuren? Läskigt!!;))

      Radera
  4. Fina bilder vad är det som hindrar dig att starta ett vandrarhem ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alldeles för många saker....Men det vore kul:)

      Radera