måndag 8 oktober 2012

Party i storskogen:)

Hjälp vad var gott om ont om tid jag plötsligt har fått.......Bloggen hamnar helt klart långt ner på listan just nu.
Att börja jobba och gå med i stegtävling samma vecka som dottern ska ha sitt 9 års party för tjejerna.

Det tog visst all min tid:)

Jobbet behöver jag inte orda så mycket om. Jag bara njuter av att jobba. Så är det bara.

Stegtävlingen går också bra jag ser till att hålla ett bra snitt. Går ut en sväng på lunchen och minst en långrunda per kväll + lite extra i Fredags när jag var ledig:).

Ja så var det då den här 9 års festen:)
Jag älskar att fixa fester. Särskilt "barnkalas" med olika teman.
Genom åren har Bettina haft både stora (Med hela klassen + ) mindre (Med alla tjejer från klassen + några till) och så riktigt små (Med bara närmaste kompisar).

Det har varit Prinsess kalas, Hallo Kitty kalas,Halloweenparty....Det var då hela klassen var med och jag kan bara säga att det var fullständigt kaos och en smärre katastrof....Men ungarna hade haft kul fick jag höra efteråt:).
Förra året valde hon att bara bjuda några st och ha ett litet mysparty (alla var klädda i onepiese.)

Men i år ville hon ha något annorlunda;) Ok sa jag och tänkte som vanligt inte på vem som skulle fixa allt;)

Inbjudningar fixade hon själv: Det stora äventyret och wildkids lekar var temat.........

6 st tjejer bjöd hon in och alla tackade ja.

Klädda i regnbyxor och grova skor/stövlar/kängor gav vi oss ut i skogen. En liten slinga genom snåriga och leriga stigar tog vi oss fram. Med jämna mellanrum fick tjejerna utföra uppdrag och lekar. Samt svara på gåtor. Som belöning samlade de på sig "guldpengar".
Sedan avslutade vi med stor fika buffé hemma och jag tror att alla var nöjda.....Jag var helt slut på kvällen....Men det var det värt!
Nästa år säger hon att hon ska ha ett STORT kalas för då fyller hon 10 år...Hmmm ja ja vad gör man inte?;)))

14 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att fixa kalas och vi hade också små kalas i år med "bara" 6 bjudna . Tyvärr fick ju min tjej höra i skolan att hon inte bjudit alla , tråkigt . Men dom som kom va nöjda .

    Skönt att du trivs att jobba och lycka till i stegtävlingen .
    ha en fin dag .
    Kam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Bettina har också fått kängor i skolan....Tråkigt men det är tydligen någon som skrivit en lag om att bjuda klassen eller ingen:(

      Radera
  2. Så påhittiga ni är du och din dotter. Förstår att alla var helnöjda. Visst är det kul att fixa fester. Jag ligger lågt på stegfronten ett tag. Får väl snart ta upp det igen. Du är otroligt flitig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är väl både flitig och påhittig!!! Kram på dig!

      Radera
  3. Det är rätt! Vad gööör man inte:)

    SvaraRadera
  4. Ja här gås det inte många steg just nu :( måste försöka komma igång igen.. Kul med kalas o fixandet den tiden är ju förbi våra ungar har blivit stora nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har ju min lilla "sladdis". Grabbarna är 24 och 27 år. Så det var länge sedan jag fick fixa deras fester;)

      Radera
  5. Jag gillar INTE att fixa barnkalas. Även om det är skoj med själva kalaset. jag är en urusel organisatör tyvärr. När ungarna fyllde sju år så fick de bjuda hela klassen på McDonalds. Modern själv satte sig på ett fik ett par timmar. Så himla skönt. Fast numera är det ju vardag att gå på McDonalds för barnen så det är väl ingen hit.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej fy fasiken för McDonalds!!! Men jag förstår att dina barn uppskattade det. När man fyller sju är det ju toppen:)

      Radera
  6. Jamen, vilket kul och annorlunda kalas!!:-)Den upplevelsen kommer de säkert att minnas länge.
    Jag tyckte att det var jättekul att fixa kalas när mina barn var små, och har haft både pyjamaspartyn, piratkalas, maskeradkalas, indiankalas....ja, jag minns inte alla, men det har ALDRIG varit på Mac Donalds i alla fall! Nu vill de inte fira alls längre, förutom med släkten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju turen att få fortsätta lite till med min lilla "sladd":)

      Radera
  7. Nu är det länge sedan jag fixade några barnkalas, men jag tror aldrig jag har haft något som liknar ditt. Det blir säkert ett häftigt 10-årsfirande misstänker jag.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli spännande at se vad hon tänker sig:)

      Radera