torsdag 4 oktober 2012

Rosa Oktober!

Alla har väl sett att Rosa bandet kör en extra kampanj för att samla in pengar till forskning nu i Oktober. Det finns en uppsjö av rosa saker att köpa för att hjälpa till med ett bidrag.
Det lilla rosa bandet att bära på jackan eller tröjan.(Finns att köpa på Lindex.) hoppas jag att alla kommer att bära.

Jag för min del stödjer i vanliga fall Världsnaturfonden och barncancerfonden. Men vid kampanjer som den här lägger jag gärna lite extra även på bröstcancerfonden.

Igår läste jag en blogg där innehavaren uppmanade alla att kommentera. Sedan lovade hon att skänka en krona för varje kommentar. Mycket bra idé tycker jag!!!

Jag utmanar nu alla bloggare att skänka en krona per sidöppning av sin blogg idag Fredagen den 5 Oktober. Jag själv tänker räkna alla öppningar för den här veckan.......

Hoppas många hänger på. Sprid gärna vidare....För att läsa mer och hur man betalar gå in på www.brostcancerfonden.se

Så har vi då den här Tappa.se kampanjen:)

Jag är tävlingsmänniska ut i "troskanten";)

För att inte missa några steg på mätaren. Så fäster jag den helt enkelt i troskanten medan jag luffsar runt i morgonrocken en stund i dag på min lediga Fredag;))

2 kommentarer:

  1. Vad jag känner mig lat när jag läser att du stegar runt i morgonrocken. Jag har kommit på ett nytt kul sätt att motionera. Berättar mer sen. Givetvis ska jag räkna mina sidöppningar. Jättebra idé. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Det var en kul utmaning :) ja stegräknare kanske man skulle ha på sig så man ser hur många steg man faktiskt gör per dag

    Här är en ny blog du kan kolla in :)

    http://snusan2.blogspot.se/

    SvaraRadera