söndag 14 oktober 2012

Svär väl lite då om det hjälper!

När man nu ändå bestämt sig för att ta det lugnt och bara slappa idag denna regniga Söndag......
Då kan man ju passa på att försöka få ihop de där "förb....nade" gardinerna till kontoret.

Först hade jag köpt en del för lite att sätta upp på väggen.....Sedan när sonen för ett par veckor sedan hjälpte mig att skruva upp i väggen visade det sig att jag behövde ytterligare en del att fästa skenor som ska fästas i gardinen som ska skruvas ihop med fan och hans gamla moster......

Därför har jag nu jobbat hela två veckor i mitt superfina kontor. Utan gardiner:(

Men så igår efter loppisen: (Som förövrigt gav rejält med klirr i kassan.) Åkte vi upp till Ikea och inhandlade den sista delen.

Nu har jag ju bestämt mig för att detta ska jag fixa helt själv......Därför sitter jag nu och svär över att jag inte valde att bara hänga upp en helt vanlig gardin, på en helt vanlig stång.

Till dessa panelgardiner behövs det upphängningsdelar, skenor, andra skenor,sjutusen små "jävla" skruvar och diverse andra för mig helt idiotiska grejer.......Men innan kvällen ska de vara på plats;)




När jag nu ändå har den där sköna slappa Söndagen: Så passar jag på att koka lite god Chutney till vinterns köttgrytor också:)

Mormors gröna tomater hackas och blandas med röda tomater, russin, spansk peppar, vitlök, ättika, kryddnejlikor och socker/salt.

Kokas i tre timmar och hälls på burkar för att ställas undan tills vidare;)

Blir nog en och annan present av det här:)

8 kommentarer:

  1. Hahaha! Vilken skön slappesöndag du verkar ha. Det brukar hjälpa att svära....hellre det än erkänna att man tagit på sig nåt man inte klarar av. Till sist brukar det ju alltid lyckas. Håller tummarna för dig. Kram och drick en stor kopp svart kaffe. Det lugnar ner de mest upprörda nerver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dina tummar gjorde underverk;) Nu hänger de på plats:)

      Radera
  2. Ser fram emot ett foto på gardinerna när du är klar. Lycka till! //M

    SvaraRadera
  3. Häfta fast gardinerna direkt på väggen istället :)

    Det där såg gott ut

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nähädu....Nu är de på plats:) Chutneyn är supergod!

      Radera