fredag 18 januari 2013

Det här med tid....

Plötsligt bara så där utan vidare kommer det över mig.....Denna fasansfulla insikt.....
JAG HAR INTE TID...
Hur gick det till nu då? Jag som tycker att jag är världsbäst på att prioritera bort onödiga tidstjyvar och vända på minuter och timmar hit och dit så att jag  hinner med det som är viktigt och ändå inte känna mig stressad.

Trodde jag på det själv eller?   Nej grejen är ju den att jag har haft så otroligt mycket tid att fylla med det som jag vill och därför inte behövt fundera på hur den ska räcka till.

Nu från årsskiftet jobbar jag heltid igen och den här veckan har jag varit på konferens i tre dagar.
Detta innebär att jag inte hunnit, träna, baka, laga mat,tvätta,ringa mamma,handla,läsa ....Jag har heller inte hunnit ägna mig så mycket åt min dotter som jag vill.

BLÄ!!!!

Nu fick hon skjuts upp till friidrotten av gulliga förälder till hennes kompisar. Så slapp vi gå i kylan och bära på skidor,pjäxor och stavar.... Där tjänade jag in tid. Som jag genast slösar bort med att sitta här;))

Ikväll kör vi Fredagsmys 100%....Bara hon och jag....
Nästa vecka blir det säkert lugnare. (Fniss fniss tror jag inte då men...)

Fler har visst problem med tiden. Idag kom det ett brev med posten( som vi hämtade kl 15.40). Bettinas körövning drar igång. Nu ska de äntligen börja öva varje vecka igen.
 Men hallå start kl 14.30 den 18 Januari!!!

Det är idag de:) Jag ringde körledaren som var bekymrad över att det bara kommit ett barn på övningen???









6 kommentarer:

  1. Känner igen det där med tidsbrist...men man måste allt få slösa bort lite tid vid datorn;-)! Det är avkopplande, tycker jag.
    Jättefina semesterbilder! Vart var ni? Jag längtar till påsk...då sticker jag och dottern iväg:-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi var på Grancanaria Puerto Rico.....Vart ska ni?

      Radera
  2. Åh vad ni ser ut att ha haft det mysigt , jättefina bilder .
    Visst är det blää när man känner att man inte räcker till samtidigt som man kanske är nöjd med att ha så mycket kul att göra. Borde få vara en fin ballans mellan allt bara så man hann med allt man ville .

    Ha en fin söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är svårt att hitta den där balansen:)

      Radera
  3. Det där med tid är konstigt. Eller kanske det är så att man är dålig på att prioritera och tar på sig för mycket jobb? Inte lätt att hitta rätt balans. Huvudsaken är nog ändå att man sätter av tid till pauser som fredagsmys och annat kul. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pauser och Fredagsmys gör livet värt att leva:)

      Radera