måndag 21 januari 2013

Har kunden alltid rätt?

Bettina fick ett nytt spel till sin Nintendo i Julklapp.....Hon äger numera en mode butik. Kunder kommer dit och vill bli stylade. Hon tävlar även i mode och har vunnit massor av tävlingar:))) Detta har nu börjat stiga henne åt huvudet:)

Nu satt hon i soffan och rätt som det är utbrister hon: Men jäkla puckade kund....Den fattar ju ingenting!!!
Jag som har jobbat inom handel och service hela mitt liv, blev helt förfärad och säger smått irriterad åt henne:
Det ska du veta Bettina att en kund är ALDRIG puckad!!!!

Min kloka lilla dotter tittar på mig och säger: Mamma Det där menar du inte....


Hmmm......Nåja hur som helst. I dag är det kramensdag! Så kram på alla!

8 kommentarer:

  1. Du har en skrämmande klok dotter! Nä, kunden har verkligen inte alltid rätt. Men man måste ju låtsas att de har rätt :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte heller att kunden alltid har rätt, men som expedit är det kanske bäst att bita ihop och låtsas som ingenting. Det är helt klart inget yrka jag hade klarat av. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha....Nä man har väl bitit sig i kinden mer än en gång genom åren;)

      Radera
  3. Det finns verkligen puckade kunder :)

    SvaraRadera
  4. Sv : Det är ju så fina kommentarer som du gav som gör att man får lust att blogga . Jag hänger nog kvar för det är så tråkigt med låsta bloggar .

    Hoppas att du får en riktigt fin fredag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack nu blev jag glad igen:)
      Hoppas din Fredag också blev bra!
      Kram

      Radera