lördag 26 januari 2013

Det var nog ganska tungt;)

Så gick det en vecka igen....Snart är Januari 2013 ett minne blott....
Jag har jobbar på, skolan är i full gång, Bettinas aktiviteter har så smått satt igång . Vardagen är ett faktum.

Stora Semlebaket  skedde i Torsdags och då tog sig min förstfödde tid att stanna upp för en fika när han hämtade vovven......Så mysigt att prata lite om livet med honom:)

I går började Bettinas körövning och den här terminen ska de ha en konsert tillsammans med Sonja Aldén.....


Lilla hon älskar ju att sjunga och spela på sin gitarr. Så hur skulle jag kunna säga nej....När en bekant (Som har sålt in sig som extra farmor till Bettina) Ville ge sitt gamla piano till vår lilla tjej nu när hon blivit gammal och måste sälja sitt hus.......

Problemet var bara hur i helskotta vi skulle få hit pianot.....Det är inte särskilt stort. Men det väger tydligen bly.

Han den äldre mannen här i huset. (Som förövrigt också ville ha ett piano.) Hade tusen briljanta ideér om hur vi skulle kunna dra det på en pulka mm.mm;)



Den yngre av mina söner kom hem på besök och tillsammans lyckades de bära det upp från en källare till en kärra och sakta köra hit det. För att senare bära det upp för vår trapp till Bettinas rum.....sonen hotade med att aldrig mer komma hem på middag om han skulle behöva bära pianon fler gånger;)))

Men lite god köttgryta med sallad och nybakad Focaccia fick honom snart på andra tankar och efter en semla till kaffet var han hur mör som helst. Så nu gör han allt för mamma igen;)








12 kommentarer:

  1. Vad gott det ser ut alltihop!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det gäller att muta med rätt saker ;)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att få ett eget piano att öva på . Och vad stort att få träna med Sonja Alden !

    Tur att det går att muta med god mat för att få bärhjälp :)
    Ha det bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju svårt att säga nej när man får det gratis:)
      God mat funkar alltid;)

      Radera
  4. Vägen till mannens hjärta går ju genom magen. Och gamla talesätt har ofta ofta en stor sanning i sig. Hade jag blivit bjuden på det du visar på bilderna hade även jag gärna burit pianon (fast mina armmuskler kanske inte visat samma vilja).

    Var rädd om dig :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra då vet jag när jag ska bjuda hem dig.....Nästa gång pianot ska flyttas;))
      Kram vännen

      Radera
  5. Blir man bjuden på sån mat, så ställer man nog upp på vad som helst. Så kul för Bettina med ett eget piano. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske du också vill komma nästa gång det ska flyttas?;)
      Du är välkommen. Det vet du Kram

      Radera
    2. Haha! Då får jag nog träna lite lyft först.

      Radera
  6. ja att få god mat kan hjälpa

    SvaraRadera