söndag 20 januari 2013

Jag tycker att.....

Nu tänker jag berätta vad jag tycker:

Jag tycker att:

1. Städerskan som befann sig på tåget som körde rakt in i ett hus, ska få ett så saftigt skadestånd att hon aldrig mer behöver plocka skit efter andra. Hon ska få en riktigt fin utbildning betald. Med möjlighet att göra vad hon än har drömt om tidigare i sitt liv.....Varför?.....Jo dels för att hon var med om detta fruktansvärda....Men mest för att de hade mage att beskylla henne för det som hänt.


2. Janne Josefsson har för all framtid gjort bort sig med sitt senaste uppdrag granskning ang barnfattigdom.......Jag säger som Kattis: Det räcker att ett barn lever i fattigdom i Sverige idag. Så är det ett för mycket.....Skit på dig Janne:(

3. Det är ganska vackert ute nu. Med ett tunt snötäcke och några minusgrader:)


4. Jag måste skärpa mig med träningen och sluta hitta på ursäkter.....


5. Jag tycker också att det är bra att ha en blogg. Där jag får tycka vad jag vill:)

8 kommentarer:

  1. Visst är det fint med en egen liten plats där man får tycka och tänka vad man vill .

    Jag tycker du har bra tankar :)

    SvaraRadera
  2. Jag är övertygad om att städerskan kommer få ett riktigt saftigt skadestånd. Om jag förstått rätt så hade lokföraren (eller nån annan) lämnat kvar nyckeln i sånt läge att när den rubbades så satte tåget fart. Det får bara inte hända!

    Jo, hon kommer nog klara sig ekonomiskt. Men hur det blir efter hennes svåra skador vet man ju inte. Hon har legat nedsövd och nu börjat få vakna till. En vecka nedsövd! Det tolkar jag som att hon fått mycket svåra skador. Stackars tös.

    Det där med att tycka som man vill i sin blogg stämmer inte riktigt. Under ett tag hade jag en "väninna" som hela tiden ifrågasatte varför jag tyckte som jag gjorde. Och att det var fel osv osv osv. I slutändan raderade jag alla hennes inlägg. Mailade henne och sa att det verkligen inte var en diskussionsblogg, utan MIN egen blogg. Numera skriver hon aldrig. Och hon raderade mig från facebook. Och nu har vi inte setts på 1,5 år. Så kan det bli.

    Sköt om dig. Och träna duktigt inför vårens springtävling! Som jag springer i Malmö (INTE)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt där med din "vännina"....Men nog kan du tycka vad du vill på din blogg. Andra får ju gärna tycka annorlunda eller hur? Är det sedan som du säger att det blir obehagligt, så kan man ju plocka bort dem....Så länge man inte kränker någon är ordet fritt:) Kram!!

      Radera
  3. Jag tycker också att man ska få tycka vad man vill i sin egen blogg. Det är ju därför man har en egen blogg, antar jag. Alla behöver inte tycka samma, men det är inget kul med trista påhopp. Har man helt olika uppfattning behöver man inte tvunget kommentera. Såvida det inte är en diskussionsblogg. Jag gillar din blogg och läser den med glädje.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunnel!!! Jag gillar ju din med :)

      Radera
  4. Visst är det bra att ha en blogg där man kan få tycka vad man vill.

    Där man kan få skriva av sig och lyfta på locket lite när man kokar inombords.

    Att ha en blogg där man kan få berätta saker som gör en glad, ledsen, arg.

    Blogga på!!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera