söndag 8 juli 2012

Det kom en liten skur!

I dag har det regnat, regnat och regnat lite till....Den enda variationen är att det varierar i styrka. Från ösregn till skyfall:(

Jag är inte fullt så glad över att vi rev den inglasade altanen och byggde "soldäck" för ett par år sedan.
Är ganska säker på att jag förespråkade ett tak:(

Så nu gäller det att hitta något positivt och då tänker jag så här: Vilken förbannad tur att detta inte var igår!!!!

Vi sålde av lite grejer på "Loppis" i Ljungby....
Uppehåll hela dagen. Kan man kalla tur va?
Jag tycker att det är riktigt roligt att stå på loppis emellanåt. Dels träffar man många glada och positiva människor (som blir ändå mer positiva då de får göra lite små fynd). Dels rensar man upp bland gammalt skräp och tjänar in en och annan krona. Dels finner jag en otrolig tillfredsställelse i att veta att saker återanvänds......

Men hade det regnat som idag. Då hade jag INTE tyckt att det var roligt alls...

På tal om regn så hade dottern lärt sig att vatten återanvänds hela tiden.
Så hon skulle berätta för mig att det vatten som vi dricker idag, är samma vatten som man drack redan på medeltiden......
Lite annorlunda lät det när hon sa: Mamma det där vattnet som du dricker nu.....Det har en medelålders man kissat ut:)))))

8 kommentarer:

  1. Loppis är bra. Inte nog med att man kommer sig för med att rensa ut lite och att sakerna blir använda igen... För pengarna man får kan man ju köpa nya saker... som man kan sälja om några år eller så ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så....Köpte en gång en elvisp för 5 kr på loppis. Sålde den något år senare för 20 kr på en annan loppis:)

      Radera
  2. Tror jag tar ett glas vin i stället, för säkerhets skull.

    SvaraRadera
  3. hahaha det har en medelålders man kissat ut. Stöttskön kommentar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm...Ja det smakade inte så gott sen ;)

      Radera
  4. Bygg genast in altanen igen! Älskar mitt uterum, man slipper både regn, mygg&knott!
    Önskar dig en fortsatt härlig sommar med lite bättre väder! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Har en svag aning om att jag fick igenom något annat vid den förhandlingen...Minns bara inte vad? Om jag har tur så har även motparten glömt och då kanske det är dags för nya förhandlingar;)

    SvaraRadera