torsdag 5 juli 2012

Kina tar över!

Läste nyss i Expressen att en väg kollapsat i Kina.I ett ca 5 meter djupt hål hade en bil försvunnit.
För ett par veckor sedan läste jag att en tjej hade förvunnit ner i ett hål i Kina..........
Fattar ni????

Nästa gång jag gräver i grönsakslandet kanske jag träffar på en Kines. För jag vet och detta är faktiskt sant: Att om man gräver tillräckligt djupt så hamnar man i Kina.

Ni kan fråga vem som helst som växte upp i min lilla by på 60 och 70 talet. För vi grävde gropar så djupa så att ni kan aldrig ana. Vi nådde inte ända fram.....

Men nu kommer de ju från andra hållet. Den ena kinesen efter den andra faller ner i hål och hamnar alltså helt logiskt i mitt eller ditt grönsaksland;)

Undrar om de fortfarande har trekantiga hattar? För det vet jag också helt säkert att de hade när jag växte upp.
Tänk vad mycket viktigt man lärde sig när man var barn som man forfarande minns;)

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Även när jag var barn försökte vi att gräva till Kina. Det var kanske kinesiska myror som dök upp hos mig igår.

    SvaraRadera
  2. Visst var det kinesiska myror:)De försökte ju fly hem igen;)

    SvaraRadera