onsdag 11 juli 2012

Hur är det möjligt?

Plötsligt fick jag en dag för mig själv... Efter 4 veckor med det lilla livet i min närhet från morgon till kväll så blev det något av en chock;)

Hon har fått följa med sin pappa till jobbet. I dag är hon "minireporter" och har med stort allvar planerat den här dagen. Förra året skrev hon sin första bok recension så i år får det väl bli en hel artikel.

Men ingen tänker på mig:( Vad ska jag göra en hel dag för mig själv.
Nu när jag inte är van. Givetvis det vanliga = En timmes surf efter jobb och ev skicka någon ansökan. Fila på CV och personliga brevet. Kan faktiskt erkänna här och nu att jag tappat lite av den glöd jag haft. Så på något vis måste jag nog unna mig lite semester från den biten. Det är ändå väldigt tunnsått just nu över sommaren.

Nu har jag Bungypumpat en timme, bakat ytterligare två surdegsbröd (med walnötter och torkade aprikoser), käkat lunch och så tänkte jag.........Ensam hemma, stor påse godis i soffan med en bok eller film........
Så jag ger mig ut under mitt Rosa paraply. Styr bestämda steg mot Hemköp och godisavdelningen.....

Det är då det händer. Det helt oförklarliga och ofattbara. Jag är inte sugen på godis!!!!
Men fatta vad hemskt.....Här har jag chansen att få frossa alldeles ensam och så är jag inte sugen:(((

Nåja. Jag tvingade ner några bitar i påsen i alla fall och köpte även popcorn i fall det skulle passa bättre.
Nu ska jag hoppa upp i soffan och se om jag inte kan trycka i mig några bitar ändå medan regnet ser till att mitt potatisland inte torkar ut:)
Tror jag väljer att läsa några kapitel i min "tegelsten" och drömmer mig bort till Indien!

2 kommentarer:

  1. Första steget mot bättre hälsa :)

    SvaraRadera
  2. Det har ALDRIG drabbat mig...att jag inte varit godissugen. Har du nåt knep?

    SvaraRadera