måndag 30 juli 2012

Landat!

Så har vi nu landat på hemmaplan. Vi har under två veckors tid flackat runt i halva Sverige. Bott på vandrarhem, B&B och hotell om vartannat.
Sett och upplevt mycket. Men nu tycker jag att det är riktigt skönt att få sova i sin egen säng, äta sin egen mat och njuta av sin egen "borg":)

Massor av energi har vi samlat på oss. För nu är G&B på tippen med en massa skräp från källaren. Jag håller på att frosta av frysar och i eftermiddag väntar blåbärsskogen igen:)

Med posten idag kom det en avi att hämta ut och jag trodde att det var ett paket från Italien som jag väntat på i snart två månader. Det var det inte:(((

MEN......Det var ett bokpaket. Med en bok av Kim M Kimselius, som jag vunnit i en utlottning:)
Ska bli så kul att läsa den!!!www.kimselius.se

På Onsdag är det dags för arbetsförmedlingen och sakta men säkert ramlar verkligheten över mig igen.

Hur ska det gå för mig? Kommer jag att få något jobb???
När Sambons semester är slut och Lilla hon börjat skolan igen....Då måste jag ha något att göra. Annars blir jag nog tokig på riktigt:(


Tjejmilen närmar sig och jag har satt upp ett mål igen....
Under 60 min:))) Som vanligt siktar jag högt....

Funderar på att anmäla mig till nästa års Göteborgsvarv. Där behöver jag ju bara förbättra tiden;)


Sedan får vi se....Ska jag börja skriva på riktigt? Eller ska jag starta upp i Café här i byn?

6 kommentarer:

  1. Det ligger mycket i ordspråket "Borta bra men hemma bäst"...jag längtar aldrig hem när vi är borta men när man väl är hemma ja, då kommer den härliga känslan av "vad fint vi har", här vill jag alltid bo.....synd bara att den ibland försvinner och man börjar smågnälla lite, kolla in Hemnet efter ny bostad osv. //M

    SvaraRadera
  2. Det stämmer absolut att man får mer energi när man varit iväg på nåt kul....men jag brukar alltid längta hem de sista dagarna. Kanske det är för jag vet att nu är det snart dags att ge sig av hem. Lycka till med AF. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill alltid hem den dagen hemresan är.Men efter ett par dagar vill jag iväg igen:)
      Tack snälla...Nu måste det snart lösa sig:)
      kram

      Radera
  3. Visst är det skönt att komma hem igen? Hur bra man än haft det. Att sova i egen säng är guld. Och när jag läser ditt inlägg inser jag att jag faktiskt har det ganska bra som än så länge har ett jobb att gå till. Ändå tänkte jag i morse att det snart är dags, och jag fasade lite för att nu på måndag gå upp kl 07.00. Fy fy fy. Jag ääääälskar mina sovmorgnar. Men - jag skall inte klaga. Verkligen inte.

    Under tiden får vi spela wf du och jag. Får smyga till mig nån stund då och då när jag är på jobbet.
    Ha det så gott du kan nu, och försök njuta trots arbetslöshet.

    Kraaaaam!

    SvaraRadera
  4. Vet du Birgitta? Jag läste någonstans nyligen: Att säga att man inte ska klaga för det finns alltid någon som har det värre. Är lika dumt som att säga att man inte ska skratta för det finns alltid någon som har roligare;))

    Så visst får du klaga!!!
    Vi spelar på. Det håller hjärnan igång:)
    Kram tebax!!!

    SvaraRadera