tisdag 24 juli 2012

Privata stunder:)

När man har barn så är det ibland svårt att få vara helt ifred. Det vet väl alla det:)
Ett säkert ställe brukar vara att låsa in sig en stund på toaletten.

Men det tycker inte min dotter att man ska göra......
Glad som en lärka kom hon ut till mig på altanen i dag efter frukosten...

- Mamma, mamma kvittrade hon....Nu vet jag hur du kan göra om du vill in på toa när pappa är där:)

- Jaha???

- Du vet den där röda!!! Det är bara att vrida på den med en skruvare, så kommer du in:)

- Men varför kan jag inte vänta då?

- Men jag menar ju när han är så där länge du vet. ( Nu börjar hon se lite desperat ut över att jag inte är lika entusiastisk som henne.) Du vet när han "morgonbajsar" och så!!!

- Vad ska jag göra där inne då?

- "SUCK" om du behöver kissa fattar du väl!!!!

- Men då är ju stolen upptagen.

- Åh!!! Du får väl flytta på honom då....

- Eller så går jag på den andra toan som jag brukar:)

- Ja, ja...Gör som du vill. Tänkte bara att du ville veta:(







Näckrosdammen på Marstrand!


7 kommentarer:

  1. Haha! Barn ser aldrig svårigheter, bara möjligheter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltid har de något att fundera över:)

      Radera
  2. Har hittat till din blogg för första gången. Gillar det jag läst hittills! Vi ses igen//M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad kul att du hittat hit...Välkommen:)

      Radera
  3. Hej igen! Såg just din kommentar om macka med potatis....en annan macka jag gillar , men inte hört någon annan göra, det är kall pannkaka på hårt bröd. Kanske gillar du det med? Trevlig kväll//M

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha!!!! Underbart! Tänk när hon ser den här bloggen om tio år och läser vad du skrev :-).
    Kram!

    SvaraRadera
  5. haha hur kan du vara så grym att du inte delar hennes iver :D ja de barnen lösningsfokuserade är de små

    SvaraRadera