onsdag 10 april 2013

Jomen alltså det är faktiskt sant!

Jag tror det knappast själv. Men igår så hände det äntligen.....
Jag fick till den där perfekta träningen....Den som blev av.

I påskas var vi hos goda vänner.....Inspirerande till tusen när det gäller träning. Där yttrade mannen i huset just de orden. : Du vet att den bästa träningen är den som blir av!

Sedan dess har de orden förföljt mig dag och natt.....Förkylning och annat har satt käppar i hjulet.
Men igår så jäklar i min lilla låda.

Det som behövdes var att knyta på mig löpardojjorna och hoppa i träningskläder.

När jag sedan kört lilla B till scoutstugan ( som lägligt ligger intill 7,5 km träningsspår...

Ja då var det bara att ge sig på det.

Nu finns det väl en andledning till att vårt motionsspår tillika skidspår ligger just i den skogen.

SNÖN FÖRSVINNER ALDRIG DÄRIFRÅN.



Igår när almanackan visade på 9 April, var det fortfarande mestandels snö halva rundan.

Men jag gjorde det....Jag kämpade på, joggade småsprang, lunkade, lufsade och nästan simmade runt 7,5 km.....

Så jäkla skönt och plötsligt känns inte GV som helt omöjligt längre....Kanske kanske ska jag ännu en gång krypa över mållinjen i Göteborg den 18 Maj.....

Då blir det ju den bästa tävlingen = Den som blev av;)

12 kommentarer:

  1. Det verkar vara en klok människa det där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att han är och i den familjen ställer man inte in någon träning!

      Radera
  2. Du har verkligen självdisciplin. Jag lyder alltid minsta motståndets lag. Men så kommer jag aldrig heller till att ens krypa över någon mållinje. Bravo!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. Gunnel...Vi är inte där än...Jag skrev väl kanske;)

      Radera
  3. Lycka till med träningsmålet! Själv försöker jag motivera mig för promenader och för mig är det ett stort steg....skyller på att det är kallt, jag är trött (fast det är jag ju också) mm Men jag hoppas det ska bli bättre framåt vårkanten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att du är trött efter den här vintern/våren är väl inte konstigt....Du har ju visat en styrka som är få förunnat. Bara våren kommer på riktigt så blir det säkert promenader för dig med:)

      Radera
  4. Sv : Nej inte maxvikt som gravid utan annars . Och tyvärr ligger min maxvikt ganska högt men jag kan ju stolt säga att den inte är där längre. Och kommer aldrig bli mer även om min kropp strävar dit så strävar jag åt ett annat håll :)

    Ha det bra själv
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Romrussinet här (hade tidigare en blogg som heter Karlavagnen no soy un guiri, vivo aqui) Tack för kommentaren på min blogg. Ska klura lite till på Rom Tips. Återkommer när jag kommer på något!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misstänkte att du var du;) Tack snälla ser fram emot fler tips:)

      Radera