måndag 1 april 2013

Lätt att bli lurad!

Visst är det lätt att bli lurad.
 Inte bara idag på 1 april......Nej jag menar att man alltid måste vara lite på sin vakt.

Nu när jag är mitt uppe i bokningar av hotell och andra typer av boenden till semestern......
Så inser jag att man måste kolla allt på olika håll om man säger som så:)

Ett exempel: Vi brukar ofta använda oss av Coopmedmera hotelpremier....Det innebär att vi bor alla tre två- tre nätter på hotell i Sverige för ett mycket bra pris.....

Vi har alltid varit nöjda. Så detta är absolut inte menat som någon klagan.......

När jag bokat  i Italien har jag ofta använt mig av DTF eller Il Italia.......Även på dessa alltid varit nöjd......

Nu har jag bokat några dagar i Umbrien på en mysig medeltidsborg via DTF och ett par nätter på B&B i Rom via Il Italia. Lite tveksam till boendet i Rom. Det låg visserligen väldigt centralt och bra. Men Il Italia var noga med att påpeka att det inte var ett helt bra val. Då det kunde saknas ett och annat och ändå skulle kosta ca 1650 för två nätter
....Så fick jag se på Medmeras hemsida att man även kunde boka hotell i  vissa städer i Europa nu för endast 1790kr två pers två nätter.

Jag avbokade boendet i Rom och påbörjade en ny bokning till ett fyrstjärnigt hotell via medmera.....Inte en chans att boka för tre personer,eller två vuxna och ett barn...

Hmm  Funderade en stund huruvida Bettina kunde tillbringa två nätter i bagageutrymmet på bilen;).
Men insåg att det nog inte var en bra idé.
Nu hade jag ju läst in mig på det här hotellet och tyckte att det verkade sååååå bra...

Då gick jag in på hotellets egen hemsida och kollade.....Inga som helst problem att boka ett rum för tre....Tänkte att det här blir väl sjukt dyrt då.....

Nej snarare billigt.....Nu bokade jag TRE nätter TRE personer för 1723 kronor att jämnföra med Coopmedmeras pris på samma hotell TVÅ Nätter TVÅ personer för 1790 kronor:)


Man måste vara om sig och kring sig hela tiden.... Detta är dagens sanning trots att det idag är 1 April.



Huruvida det är sant att jag idag har sprungit 13km på snöiga skogsstigar eller inte ätit en enda godisbit på hela dagen....Det får ni själva gissa;))))

5 kommentarer:

  1. Det var ju skitbilligt ju. Vad bra att du kollar flera gånger. Om du kollar lite till så kanske det blir gratis ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får nog göra det. För gratis är gott:))
      Kram

      Radera
  2. Ja då har man hunnit läsa i kapp lite varit lite annat som tagit min tid men här är jag :)

    SvaraRadera
  3. Visst är coops htellpremie bra . Vi brukar ta oss en myshelg ibland och boka via dom .MEN vilken tur ni har om ni hittade billigare , tummen upp .

    Hmm jo jag tror att det va sant och att du har varit grymt duktig , heja !

    Sv : Jag jobbar på ett äldeboende som usk. Känns som jag gör samma sak som när jag är hemma:)

    Kram

    SvaraRadera