söndag 17 november 2013

Alla dessa dagar....

Alla dessa dagar som far förbi....Det är livet det!!!

Plötsligt sitter man här på Söndagskvällen och inser att ännu en helg har passerat.
En helg helt utan planer. Som ändå bara försvann utan att jag fick vara med och bestämma:(

Så vad har jag då gjort de här lediga dagarna?

Nej vet ni vad det tänker jag inte tråka ut er med. Så det enda ni får av mig idag är ett tips på gott tillbehör till köttabiten:)



Jag hade aldrig hört talas om svartkål, när jag såg påsen på Ica i helgen. Då hör till saken att jag faktiskt är ganska så bevandrad i både grönsaker och frukter. (Jobbade 12 år på frukt och grönsaksavdelning.)

Men den här sorten kål hade jag som sagt var inte hört om. Så nyfiken som jag är köpte jag hem en påse.

Receptet stod på påsen. Stek i olja med vitlök. Koka ihop med grädde, servera med hyvlad parmesan och rostade pinjekärnor.....

Bara gör det!!!!

6 kommentarer:

  1. Det måste testas. Allt som man kan ha vitlök till måste bara vara gott. Jag läste att det finns svarta tomater också. Tänk om man kunde odla det till nästa sommar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var riktigt gott...Sedan tror jag säkert att man lika gärna kunde använda grönkål som ju är lättare att få tag i.
      Svarta tomater låter spännande:)

      Radera
  2. Svartkål är nytt för mig med. Måste testa :)

    SvaraRadera
  3. Det lät spännande! Då är det bara att ge sig ut på svartkålsjakt...men jag är skeptisk. Norge är verkligen ett u-land vad matvaruutbud anbelangar.. Många gånger har jag exploderat där mitt i butiken av ren frustration och saknat en helt vanlig svensk mataffär. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där har jag hört från andra bekanta som bor i Norge....Undrar hur det kommer sig?
      kram

      Radera