fredag 1 november 2013

Höstlovsledig!

Ja nu är jag höstlovsledig på riktigt...
Hon som är orsak till att jag är ledig.. Hon fes iväg till en kompis och här sitter jag med halvfärdiga Cupcakes och en lista på vad "minichefen" bestämt att vi ska göra idag:))


Tre dagar tog jag lite semester nu på höstlovet. Även om jag har "förmånen" att jobba hemifrån och därför alltid vara på hemmaplan när lilla B kommer från skolan och är ledig. Så är det ändå skönt att ta några semesterdagar vid lov för att göra lite skoj tillsammans.(De första två dagarna på lovet hade lilla B övernattning gäst. Så då var jag överflödig.)

Vi har genom åren skapat vissa traditioner lilla B och jag.
Varje lov ska vi åka till Jönköping och Tjejshoppa, med fika och lunch på stan....

Detta gjorde vi igår. En underbar dag. Jag märker en tydlig skillnad när jag shoppar med henne nu mot för bara ett år sedan.

När vi går in i affärer. Särskilt kläd och mode affärer. (Lilla B är ju väldigt lång och ser ut att vara ett par år äldre än vad hon är.) Hon går in väldigt självsäkert och expediterna hälsar nästan alltid på henne först innan de ens noterar "tanten" som kommer efter.
Sedan sköter lilla B själv snacket med personalen medan jag mest lyssnar och observerar:)

Jag gjorde ett par inköp till mig själv igår...En ny mysgo morgonrock på Hemtex och ett par nya löpardojjor på löplabbet....

Idag var planen att hinna med två andra av våra traditioner. Nämligen baka och hemmaspa....


Bilder från sportlovet 2012
 

Vi satte igång på morgonen och ja nu sitter jag här.......

Självklart bättre att hon är ute med kompisar än att hänga med mamma hela lovet.
De kanske kommer hit tillsammans och då får vi ju en gäst på vårt hemma spa.

Jag funderar lite på att ge mig ut i småregnet och testa mina nya skor....

det var väl ingen dum idé? Eller ska jag krypa upp i soffan med en bok istället? Hmmm.....

12 kommentarer:

  1. Hehe...vilken underbar bild, får mig att tänka på Hälsoresan med Lasse Åberg och co. Du, låt henne fisa iväg. Njut i din ensamhet, skär några gurkskivor och skäm bort dig sjäv riktigt ordentligt. Korka upp en flaska vin, sätt på favoritmusiken. Ha en fantastisk fin fredagskväll och en strålande helg. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så fick det bli...Vi tog spa idag på Lördagen istället....Nu väntar go middag med alla barnen och deras familjer = lycka!
      Kram

      Radera
  2. Mysigt med morodotter traditioner. Jönköping är aldrig helt fel. Jag gillar den staden. Vad är det för stil att fisa iväg från mamma när vissa godsaker är halvgjorda och det ska spas ihop? :) Jag tycker att du sticker iväg och testar dojjorna först och tar din belöning när du kommer hem. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dojjorna testade och belöning avklarad!
      Kram:)

      Radera
  3. Den idén ska jag sno av dig. Nästa gång jag besöker min dotter i Falun ska jag säga till om tjej-SPA. Hon har dessutom badkar vilket jag saknar, och så kan hon få hjälpa sin gamla mamma med att sätta slingor i håret på mig!
    Ha en skön Allhelgonahelg!

    SvaraRadera
  4. Klart du ska ha tjejspa hos din dotter!!:)
    Ha en skön helg du med!

    SvaraRadera
  5. Så mysigt med ett hemmaspa. Är helt säker på att din dotter vill fortsätta med det när hon blir vuxen med. Mina döttrar och jag har en del gamla traditioner som vi fortfarande håller fast vid. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas att hon inte skrotar mig när hon blir äldre....Men en stark relation tror jag man bygger tidigt. Även om det sedan kanske blir lite tunt under tonåren:)

      Radera
  6. ja o nu är höstlovet snart slut

    SvaraRadera