onsdag 30 oktober 2013

Senast lästa bok....

I väntan på mitt fruktade tandläkarebesök tänkte jag bara passa på att rekommendera en fantastiskt bra bok.

Dehlis vackraste händer av Mikael Bergstrand.

Den här boken är både välskriven, rolig, lite romantisk, lite spännande, rolig igen och fängslande ända in i sista raden på sista sidan....Fick jag med rolig?;)

Jag tänkte när jag började läsa den att det kommer att bli svårt för mig som kvinna att identifiera mig med huvudpersonen som är en man i medelålderskris....

Så jag var faktiskt beredd att ge upp redan på första kapitlet.
Men det lossnade snart och väl inne i boken har den givit så många skratt och nyfikenhet hur det ska gå för killen....Hans underbara vän Yogi och andra människoöden som flyktar förbi...

Det bästa just nu är att Mikael varit smart nog att öppna upp för nästa bok i sista kapitlet.
Jag har redan köpt Dimma över Darjeeling. För jag vill inte för alla Rupier i Indien missa hur det ska gå för dessa underbara människor som jag nu ser som mina vänner och som jag hoppas få möta i verkliga livet en dag. För nu är min längtan att besöka Indien starkare än någonsin....En dag....

12 kommentarer:

  1. Den beskrivning du ger av boken får mig att bli väldigt pigg på att börja läsa den. Roligt när man hittar en ny författare som man aldrig läst tidigare.

    SvaraRadera
  2. Absolut Gunnel...Läs den! Jag lovar att du kommer att älska den...

    SvaraRadera
  3. Alltid roligt med boktips, speciellt när det gäller böcker jag åtminstone jag bara skulle gå förbi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rekommenderar den verkligen....Så läsvärd..Jag är mer sådan att jag inte läser de där böckerna som alla bara ska läsa. Då blir jag lite anti. För jag vägrar tro att alla kan gilla samma bok.

      Radera
  4. Yogis mamma var också häftig. Jag ser fram emot att få läsa tvåan snart. Hoppas att den håller samma höga klass. Indien är verkligen ett land med många ansikten och myter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja mamman är oslagbar och flera andra personer med. Jag har länge haft en dröm om Indien....Men jag är så fruktansvärt rädd för Kobror:)

      Radera
  5. Tack för boktipset, alltid pigg på nya författare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du testar den...Jag tror inte du blir besviken:)

      Radera
  6. Önskar jag hade ro att läsa lite men det har jag inte alls .
    Ha en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du skulle behöva sätta dig ner med en bok ibland och bara vara. Utan en massa krav på dig själv...
      Ha en fin helg du med och ta det lugnt!

      Radera
  7. Jag har precis stoppat in den här boken i min bokhylla på Storytel och ska lyssna på den så fort jag lyssnat klart om Ove.
    När jag läser det här känns det som jag har gjort rätt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hur den är att lyssna på vet jag inte. Men är det en bra berättarröst så blir det säkert toppen!

      Radera