måndag 28 oktober 2013

En vecka full av skräck!!!

Detta är en fruktansvärt läskig och otäck vecka...

Jag skulle helst vilja snabbspola livet lite. Om det inte vore för att jag ska ha tre semesterdagar som jag ju inte vill missa.

Just nu blåser det riktigt ordentligt utanför och bara det att sitta här och invänta stormen är ju ganska läskigt.

 Men det överlever jag.



Vi har ju fastedag idag....Men när vi ätit vår spenatsoppa med ägghalvor så chockade stora G mig med att föreslå en mugg glögg att mysa med i skenet av värmeljus. lyssnandes på stormens vinande...

Är du inte klok skrek...eller nää...sa jag förfärat...Vi fastar ju. Vi har inga kalorier kvar att stoppa i oss idag...

Men lugn och fin nu lilla gumman...Vi kan åberopa Force majeure så som det blåser:)))



Sedan är det ju en massa skräck överallt den här veckan.....Halloween med spöken och gastar som springer omkring och sätter skräck i allt och alla....


Men det överlever jag också.


Vad som gör den här veckan så skräckfylld är att jag på Onsdag ska lägga mitt liv i en annan människas händer.
Jag är inte helt säker på att jag kommer att överleva.
Detta är fullt allvar.

Jag är nämligen LIVRÄDD för tandläkare....

Att jag vet att det kommer att göra ont är bara en liten bagatell....För det som är värst är den panikkänsla som jag alltid får när jag ligger där tillbakalutad och inte får luft. Det är så fruktansvärt hemskt så jag försöker komma på alla möjliga andledningar att slippa....

Två tänder ska plockas bort och bytas ut mot sk kronor.....Så jag förstår att det kommer att ta tid...
Det enda jag kan hoppas på är att tandsköterskan ser när jag börjar bli blå.

Annars mina kära vänner blir detta mitt sista blogginlägg...





Lånad bild från Google

10 kommentarer:

  1. Jag ska försöka att inte skratta för egentligen är det synd om dig. Jag förstår att du är räd för att gå till tandläkaren. Stackars dig! Vilken borr! Tur att din man har så smarta ide'er.......han har säkert nåt bra förslag efter besöket..... kanske lite mer glögg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tänkte att om jag förbereder mig på att borren ser ut som den på bilden. Så kan det ju bara bli bättre. Eller hur?:)

      Radera
  2. Håller med dig när det gäller tandläkaren. Jag är alltid jätterädd inför besöket och vill ha bedövning redan när jag hänger av mig kappan. (skojar)
    Jag har en underbar tandläkare som jobbar med tandläkarrädsla. Jag förvärvade min när jag var i 20 års åldern och blev "misshandlad" av min dåvarande tandläkare. Hjärnan kommer ihåg sånt!
    Försök att få sitta lite mer upprätt, det brukar inte tandläkarna gå med på, men du kan ju alltid fråga. Lycka till nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch ja det lär nog bli svårt att få sitta upprätt. Han måste ju se vad han gör också:(

      Radera
  3. Hoppas att det går bra hos tandläkaren men förstår att du är lite skraj för det . Jag är inte rädd för tandläkaren men det är jobbigt att sitta med öppen mun så länge . Tror säkert det går bra för dagens tandläkare är riktigt duktiga .
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet att de är duktiga och det är ju minnen från en tid då de borrade upp hela tänder för att de sett en antydan till karies. Jag har alltid haft bra tänder som vuxen och det är de där sönderborrade som spricker nu och måste bytas ut....Men jag vill ju kunna andas....

      Radera
  4. Kontrollmänniska som jag hör jag :) hatar oxå känslan av totalt andningsuppehåll :( Men du fixar det! /Kram,Kate.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kontrollmänniska är nog bara förnamnet på mig Kate:))
      Vi får väl se i eftermiddag hur det har gått.

      Radera
  5. Hej, hittade till dig via pantertanten. Stackars dej som är lika skraj för tandis som jag. Själv har jag en tid på fredag, fyllde en tand för ett par veckor sedan och den ramlade ut nästa dag! Vet du, jag brukar ta en hutt hos tandis, en dyr hutt är det, den kostar 500 bagis men får mig avslappnad så jag låter dem rota och borra bäst de vill. Tidigare fick jag lustgas men det har dom slutat med. Hoppas ditt besök avlöpte väl
    hälsar Paula i pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hej!! Och varmt välkommen hit. Kul med nya bekantskaper...
      Det gick fantastiskt bra hos Tandis:) Jag fick sitta upp i stolen och slapp då panikkänslan. Bedövningspprutan kändes ingenting och jag känner mig ganska lugn inför nästa besök om två veckor....Annars kan jag nog tänka mig en sådan där liten hutt;))

      Radera