onsdag 9 oktober 2013

Djuriska människor eller mänskliga djur ?

Mumsigt var det allt med lite mat nu. Jag har sparat mig hela dagen och åt nu mitt huvudmål.
Kokt fisk, kokta Harrykuvert och ett kokt ägg:)

Frukosten bestod av minimjölk, branflakes och hallon. Lunchen ett kokt ägg och eftermiddagsfikat en styck kiwi.....

Alltså...Jag är idag inne på dag 2 i mitt lilla projekt 5:2......= Halvfasta 2 dagar och äta som vanligt 5 dagar i veckan. Man väljer själv vilka två dagar. Vi har tänkt oss Måndag, Torsdag. Men den här veckan ska stora G på kurs på Torsdagen. Så därför valde vi Onsdag:)

Nu tänker jag inte tjata mer om detta. Vill bara klargöra igen att vi inte på något vis plågar oss igenom fastedagarna. Man äter ju även då. Bara betydligt mindre.....

Andra intressanta saker som händer just nu:







Hösten är här:)

Det är fantastiskt skönt att promenera i lite regnigt höstväder:)

Lilla B har blivit biten av en sådan där vidrig Älgfluga.:(

Inte så mycket som händer alltså. Men om någon undrar vad rubriken till detta inlägg har med texten att göra?










Tja inte vet jag. Men det lät som en bra rubrik;)






12 kommentarer:

  1. Haha! Jag gillar dina rubriker. Är det verkligen lätt att halvfasta? Känner man inte att man vill gnaga på nåt? Jag hade behövt hittat en idiotsäker metod som jag med min dåliga disciplin hade klarat av. Kram

    SvaraRadera
  2. Lätt och lätt....Det är klart att det är tufft vissa stunder. Värst var det på natten efter första försöket....Men man lär sig hur man ska dela upp sina 500kcal så att det passar en bäst....Jag tycker detta är mycket lättare än vad jag trodde:) Kram!

    SvaraRadera
  3. 5:2 verkar vara väldigt populärt. Jag har lagt på mig ett par kg som borde bort. Jag kanske skulle göra ett försök, för det ser ju ut som om man får äta en hel del på de där "fastedagarna". Älgflugor är jätteäckliga. Sonen jagar duvor och när man ska plocka dem kan man få såna där flugor på sig. De går nästan inte att slå ihjäl och sitter på en som iglar. Hur man än klämmer på dem lever de fortfarande. Brrr....
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Ja fast jag har aldrig varit med om att de har bitits förut....Men lilla B har två små hål som tydligen(enligt skolläkaren ) är typiskt kännetecken:(

    SvaraRadera
  5. Det är klart att det var en bra rubrik. Vad ville jag ha sagt med det? Smaklig aptit? Ge järnet imorgon och lek kamel inför nästa veckas utmaning. De där älgflugorna borde utrotas. Om det istället varit eldflugor.

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga höstbilder! Älgflugor har jag aldrig hört talas om, men låter inte något vidare. Stor kram från ett (så vitt jag vet) älgflugfritt Bergen

    SvaraRadera
    Svar
    1. De kommer tydligen från Finnland och har spridit sig i Sverige de senaste 10 åren...Riktigt otäcka är de. många här med som aldrig har hört talas om dem.... Men vi som älskar att vara i skogen vi vet;))

      Radera
  7. Älgfluga? Vad är det för något vidrigt kryp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. En otäck varelse som invaderat vår skog den här hösten:(

      Radera
  8. Älgflugor är skitäckliga:-( jag brukar hitta en och annan krypandes på mig, flera timmar efter vi tex varit och plockat svamp!
    Lycka till med 5:2, och testa INTE kakan jag bloggat om;-)

    SvaraRadera
  9. Ja de är vidriga:(
    Tack och nej...jag väntar nog lite med den. Men den såg gooood ut;)

    SvaraRadera