måndag 7 oktober 2013

Dag ett avklarad....Nästan;)

5:2 var det ja....

Nu har jag snart klarat av den första dagen i mitt nya liv;)))

Jodå jag lever och jag är inte särskilt hungrig just nu. Har alldeles nyss ätit dagen skrovmål.
En crepes med svampfyllning.....Riktigt god faktiskt.....
Jag har också under dagen glufsat i mig en smoothies gjord på en halv dl lätt youghurt, ett litet äpple och 50g frysta tranbär. Samt icke att förglömma en halv dl havregryn (kokt till gröt), 1 dl minimjölk och 15 frysta hallon till frukost .
Dessutom tänker jag lyxa till det med ytterligare en dl minimjölk någon gång i kväll....
För den som spar han har och jag tog bara hälften till frukost:)

Två liter vatten och åtskilliga koppar kaffe har hjälpt mig igenom den här dagen.

Det bästa av allt: I MORGON FÅR JAG ÄTA VAD JAG VILL IGEN:)))



8 kommentarer:

  1. Vad du är ståndaktig! Kanske det är lättare om man vet att man får äta gott efter en helkass dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är väl det som gör den här metoden värd att testa....För man vill ju kunna njuta i livet:)

      Radera
  2. Det där 5:2 har jag läst om. Verkar som det är ett späkningssätt man kan stå ut med. Har funderat på det själv. Lycka till! Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla.
      Det ska bli spännande att se om vi får resultat.:)
      Kram

      Radera
  3. Det verkade som du hade det rätt bra idag med. Hur ska du fira imorgon?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut...Så himla lite är det inte och med rätt planering kan man fördela "måltiderna".....Firandet består i att äta lite youghurt nu på morgonen:))

      Radera
  4. ja många som gör så där :) plågar sig själv när man kan äta vad man vill varje dag bara man håler lite koll, själv har jag nu gått ner ca 1 kilo i veckan på det sättet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plågar mig gör jag verkligen inte och om det vore så lätt som du säger hade väl inga kg lagt sig där de nu ligger;)
      Grattis till din viktminskning!

      Radera