fredag 15 november 2013

LångFredag i November?

Ja så blir det .
Den här dagen steg jag som vanligt upp för att mysa frukost med familjen.
Blev lite irriterad på lilla B. För jag trodde att hon satt och spelade på sin platta vid frukostbordet.
Visade sig att hon läste Aftonbladet:))
 

På mina lediga Fredagar brukar jag sedan sitta kvar och läsa några bloggar, blogga lite själv, sippa på mitt kaffe och låta förmiddagen gå. Innan jag kommer på att ja kanske ska ta och göra lite nytta. Som att veckohandla tex...

Nu var det ju det här med körkortet som skulle hämtas...

Så när övriga hade begett sig till skola och arbete. Stack jag iväg upp för att hämta mitt lilla kort.

För att rätt ska vara rätt så visade det sig att de faktiskt hade öppet även 15.30 - 18.00 på vardagar. Men detta var inte medskrivet på avin......
Snälla är de på Trafikverket. De gör bilden mindre nu. Så syns inte alla ålderstecken så väl ;) Men jag tycker att jag ser kaxigare ut på det gamla:)))

Nåja eftersom jag ändå var i grannbyn. Så passade jag på att handla och nu när kl är 10.30 är jag redan hemma igen. Har plockat in maten i skåpen. Satt mig med en kopp kaffe. Slagit på datorn och hunnit vara med i en tävling på FB som en kille kör för oss November trötta. (Tror i skrivandets stund att jag nog knep första platsen idag.)

Jag kommer att hinna massor idag!

LångFredagar i November känns helt ok för mig. Nu kör vi Fredag!!!

6 kommentarer:

  1. Fattar inte varför du måste byta foto på ditt körkort. Du ser ju likadan ut nu som då. Det är orättvist! Ha en mysig helg.

    SvaraRadera
  2. Som sagt var...Inte så nära närbild...Kan lura vem som helst;)
    Ha en mysig helg du med!

    SvaraRadera
  3. Ja, nog knep du förstaplatsen alltid. Grattis! Men egentligen, om vi ska vara ärliga, var ordet godtyckligt. Det fanns ju faktiskt två rätt tycker jag. Man kan få sten i gallan också. Så de så.

    Ja visst är det bra med förminskade foton?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så är ju tävlingen/leken utformad att det kan vara flera rätt. Men endast domaren rätt räknas;) Sedan håller jag inte med om att Galla var ett bra svar. Det heter i så fall gallblåsa och det har inte 5 bokstäver eller hur?:)
    Förminskade foton är toppen:)

    SvaraRadera
  5. Hej, du såg pigg och glad ut på kortet, det kan du nog leva med några år!
    Fredagar är bra, min man är ledig då så vi får en extra ledig dag tillsammans, även om den oftast består av ärenden och handling. Men det betyder ju att man slipper sånt i helgen.
    Så du gillar att fira du, jag är nog tvärtom, vill helst inte att någon uppvaktar eller ens tänker på att jag fyller år. Kan det vara för att jag är ett ensambarn tro? Det var inte så mycket firande när jag var barn då vi inte hade någon släkt eller större familj. Därför känner jag mig lite obekväm i såna sammanhang.
    Ha en fortsatt fin helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det skönt att hinna undan lite på Fredagen...Fast jag hade helst velat jobba. Har bara 80% Men vill och kan jobba 100%.....

      Radera