torsdag 7 november 2013

Lev och låt leva!

Känner mig lite sur idag....Jodå absolut....Så är det.
Som en riktig Häxan surtant eller som en av mina söner brukar säga när jag klagar på någonting.....Surkärring, surkärring. (Han säger det alltid med glimten i ögat.)

Själv tycker jag att jag är en ganska positiv person och att jag brukar försöka vända negativt till positivt. Men det kanske bara är jag som tycker så;)))

De senaste dagarna har jag läst ett antal bloggar där man klagat på vad andra skriver på sina bloggar och Facebook...

Jag tycker att det är skitdålig stil att inte låta var och en skriva vad de vill. En del har ett behov av att visa bilder på allt och inget, andra länkar ständigt till nyheter eller YouTubeklipp. Någon vill berätta varje liten detalj medan andra aldrig skriver om sig själva. Men ofta komenterar andras inlägg....

Alla är vi olika och jag väljer själv vad jag vill läsa. Har jag godkänt en person på FB och sedan tycker att hen skriver sådant som jag inte vill läsa. Då är det bara att gå in på inställningar och ändra så att dessa inlägg inte syns för mig.

Men att tala om för andra vad som är ok att skriva eller tycka och tänka i skriftlig form.....
Det går fetbort för mig. SÅ LÄNGE MAN INTE KRÄNKER NÅGON ANNAN!

Jag vet att många har slutat att skriva på FB för att de är så osäkra på vad andra ska tycka om det de skriver.....Ska det vara så?

Samma med bloggar.....

Jag älskar att läsa olika typer av bloggar. Några använder sin blogg som dagbok. Viket faktiskt är det blogg betyder. Engelskan Blog = Webblog = journal eller dagbok på nätet.

Andra väljer att skriva dråpliga krönikor. Som oftast är fulla av humor.....

Några bara skriver om allt och inget....

Jag gillar variationen och väljer vilka jag vill läsa. Men skulle aldrig få för mig att klaga på hur någon annan valt att lägga upp sin blogg.

Klart slut från surkärringen som nu ska baka en kladdkaka till helgen och kanske bombadera sina Facebookvänner med smarriga bilder:)))

10 kommentarer:

  1. Hahaha! Jag gillar när du är en surtant! Jag känner mig faktiskt lite skyldig, för jag har ibland sagt att många inägg på FB är onödigt löjliga, men det har ju jag egentligen inte med att göra. Ingen tvingar mig att läsa dem. Du får gärna bombadera mig med smarriga bilder och gärna en "riktig" smarrig kaka med. Vill du ha adressen? Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det så. Jag hade en dam (fd väninna) som varje blogginlägg jag gjorde ifrågasatte allt! Det var MIN blogg och jag skriver vad jag vill. Och hon envisades i flera år. Till slut raderade jag hennes kommentarer - som var smygande fula - och dessutom var jag tvungen att radera henne som vän IRL också. Trist.

    Jag vill skriva vad jag vill. Vill man diskutera det med mig, gör det gärna via mail till mig personligen. Det är ingen diskussionsblogg - bara tankar i mitt liv och vad som händer.

    Japp, jag är också häxan surtant!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt och man kan verkligen ha anledning att bli irriterad på besserwissrar som ska tala om för andra vad de ska skriva och inte. Hamnar jag på en blogg där jag inte gillar tonen lämnar jag den och går inte in där mera. Det finns ju tusen och åter tusen bloggar, så varför klanka på folk för att de inte kan stava eller kommatera t ex.
    Vi måste vara lite toleranta mot varandra!
    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker så synd om dem som inte vågar skriva för att några tror sig veta bäst.
      Kram

      Radera
  4. Min chef tyckte att jag borde låta bli att skriva på ett tag, eftersom jag stod för vad jag tyckte och "någon" hade känt sig utpekad. Det kan dom glömma.

    Jag kan oxå vara en riktig surtant.

    Jättetrevlig blogg. Jag återkommer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så välkommen....Jag tittar in hos dig om en stund:)

      Radera
  5. Jag skriver ju själv ganska öppet och folk kan inte förstå vad det ska vara bra för . Men ändå är dom där och läser :)
    Tycker som du att alla får skriva vad dom vill . Stör mig mest på alla länkar som jag tycker är obehagliga och spel på facebook.
    Så sura på du ( surar bra jag med ) så hoppas jag du får en fin dag ändå.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men länkar och spel kan du lätt blockera.
      Ha en skön Lördag!

      Radera