söndag 12 maj 2013

4 dagar känns som en evighet...

Vilken fantastiskt underbar långledighet jag har haft.

Slutade jobbet redan kl 12.00 i Onsdags och sedan åkte lilla B och jag till A6 center i Jönköping för att uträtta lite ärenden. Ett besök på Plantagen och Ica Maxi han vi också med.

Torsdagen ägnade vi åt att "Lördagsstäda" plocka fram utemöblerna och springa en liten sväng i spåret på "Grönan".

Fredagen promenixade vi hela familjen en liten runda och sedan gjorde jag inte så mycket mer den dagen. Lilla B hade sin vanliga Fredagsträning på kvällen. Nu fick hon med en lapp hem om träningsläger 3 dagar i September. De ska åka till Stockholm och springa lilla Lidingöloppet hela gänget. (Eller alla som tränat minst hälften av gångerna)
Fantastiska klubb hon är med i som satsar stort på ungdomar på en nivå där ingen pressas utan alla bara förväntas prestera efter eget förmåga.

Lördagen började det krypa ordentligt i mig, som har liiiite svårt att inte göra någonting. Så då åkte spaden fram;)
Alla gamla löv som täcker mitt land över vintern, grävdes ner. (Perfekt kompost). Sedan planterades och såddes det: Potatis, lök, morötter, sallad, och dill. Kryddväxter från köket åkte ner i lerkrukor och får nu bo ute över sommaren. Hallonbuskarna tuktades och lite ny jord fylldes på på ett par ställen. Lite kompost runt äppelträden som täcktes med barkmull och sedan var jag ganska mör i kroppastollen vill jag lova;)
Grillpremiär på trädäcket fick avsluta dagen.

Idag Söndag hade jag tänkt att göra ingenting.......Nu vet inte jag riktigt hur man gör ingenting?
Så jag plockade fram färgen jag köpt till trappräcket och sedan satte lilla B och jag igång att måla.
När det var klart kände vi att vi behövde sträcka ut oss lite så vi cyklade upp till "Grönan" och joggade 2,5 km + körde lite styrka på utegymmet.....

Nu som först fattar jag att hela ledigheten är slut för den här gången. Men det har varit så jäkla skönt att vara ledig så jag längtar redan efter nästa gång. Då ska jag nog måla räcket runt altanen tror jag;)

PS. Han som också bor här i huset har jobbat i helgen. DS.

7 kommentarer:

  1. För mig är ledighet att göra ingenting. Och det är jag väldigt bra på. Men i fredags hjälpta jag dottern med kökstapetsering. Oj vad vi hade inte i fötterna på kvällen :-).

    Men i övrigt borde jag gjort en hel massa: tvättat fönster, dammsugit, skurat badrum etc etc. Istället hamnade jag på soffan med en attans bra bok.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner man för att krypa upp i soffan med en bra bok så ska man göra det!!!
      Tapetsera är ju så himla kul. Men som du säger man är helt slut efter....Hoppas det blev bra!:)
      kram

      Radera
  2. Inte "inte"... ONT i fötterna skulle det vara :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken flitig helg det varit hos er. Trädgårdsarbete är kul nu i början av säsongen. Man längtar efter att få sitta ute och äta och grilla så mycket som möjligt. Hoppas det blir sol nästa helg så du kan måla. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det som roligast nu i början:)
      Kram

      Radera
  4. Fullt upp! Sånt som man gillar att göra ska man passa på att göra när man är ledig.

    Köpte du något trädgårdsmästarhat på Plantagen ;)

    SvaraRadera
  5. Visst är det så! Nej jag missade den avdelningen....Kanske hade varit bra att ha på lager;))

    SvaraRadera