fredag 10 maj 2013

Yes och där slog björkarna ut.....

Nu händer allt på en gång....Regnet som kom igår satte en hisklig fart på växtligheten. Man nästan ser hur gräset växer och den ena blomman efter den andra slår ut...................        Vi tog en liten promenad på förmiddagen idag och plötsligt hörde jag något som knäppte och knastrade. Först blev jag lite rädd. Men ganska snart insåg jag att det var Björkarna som slog ut:)                                                             
Vi tog svängen förbi frisksportarnas klubbstuga..Där har man satsat på ett jättefint utegymm.
 Lilla B som tränar i Frisksportarnas ungdomsgrupp  berättade att hennes ledare lär dem hur de olika "maskinerna" ska användas och att det är jätteviktigt att de används på rätt sätt. Så att de ska hålla länge och komma många till nytta.
Hoppas bara att alla förstår att detta är just träningsredskap och inte någon ny lekplats för små barn.
 
 
 
 
I övrigt njuter jag av långledigheten och pular lite här och lite där....Våren som äntligen kom och försommaren som knackar på är ju bara så underbara:)
 
                                                 

8 kommentarer:

  1. Vilken bra satsning att ordna till ett så fint gym. Som du skriver så får man verkligen hoppas att det bara används till det som man tänkt. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  2. Det är så otroligt fint ute nu .
    Kul med ett ute gym , det måste du ju prova.

    Ha en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt att köra lite styrka efter en runda i spåret!

      Radera
  3. Ja, visst är det häärligt med lite långledigt och underbart att det äntligen börjar bli grönt:-)
    Kul med gymredskapen. Vi har två här vid strandpromenaden i stan, fast inte lika färggranna.
    Njut av ledigheten! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njuter för fullt!!! Hoppas du gör detsamma:)

      Radera
  4. Jo, jag gjorde det i ett par dagar...tills i natt, då vi var tvugna att ringa polisen pga en galen granne vi har...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tog bort kommentaren här från Lottiz då jag inte tycker det är ok att använda min blogg för att marknadsföra sig själv och jaga röster till en tävling....Jag har min egen favorit och det är bara den som ska få röster genom min Blogg.
    Stenströms Bloggeria om någon vill rösta så gå in på Bloggbussen.bloggportalen.se och klicka på den blå knappen bredvid Stenströms Bloggeria!

    SvaraRadera