måndag 27 maj 2013

Hmm...Var det riktigt rätt?

Förra veckan kom lilltjejen hemsprattlandes från skolan. I vanlig ordning bubblade hon på om ditten och datten medan jag lite lagom disträ/ funderandes/ planerandes försökte få ihop en ätlig måltid.....

Plötsligt hade jag tydligen sagt något i stil med: Ja men visst det det kan vi säkert göra......Livsfarligt är det att inte lyssna ordentligt på vad "ungar" säger. Livsfarligare är det att svara på deras frågor utan att riktigt ha koll på vad som sagts;)

Vad handlar nu detta om ?

Jo så här var det: Den dagen hade någon från en kringresande cirkus varit på skolan och alla barn hade fått en FRIBILJETT till en föreställning som ska gå av stapeln här i morgon kväll:)

Jippi, tjohej....Gissa om alla barn vill gå på cirkus???

MEN!!!! Om man sedan läser på biljetten. Så självklart delar inte en cirkus ut en massa gratisbiljetter. Vad skulle de då leva på?

Denna biljett gäller som fribiljett för ett barn i sällskap av en vuxen betalandes sällskap!!!!

Någon mer än jag som tror att ett antal barn blev riktigt besvikna när de kom hem och mamma eller pappa inte alls hade planer på att gå på cirkus just nu.....

Jag för min del är inte alls förtjust i cirkus och visst har jag gått ett par tre gånger med lilla B när hon var mindre. Men nu tycker jag att det ska vara en riktigt stor cirkus om jag ska offra en kväll för att titta på fåniga clowner eller stackars djur som tvingas utföra en massa förnedrande konster......

Nu känner jag mig lite elak som inte tänker gå dit och därmed kan hon ju inte utnyttja sin "fribiljett".
För jag sa visst (enligt lilla fröken) ja först.....

9 kommentarer:

  1. Det var ett fult PR-trick. Det är nog många föräldrar som har fullt sjå att motstå barnens önskningar. Man hoppas att inte många utnyttjar den här biljetten så kanske den sortens reklam dör ut så småningom. Kram

    SvaraRadera
  2. Tycker nästan att skolan får ta på sig lite av detta. Nog borde de ha stoppat det eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det håller jag med dig om. På min skola var rektorn väldigt nog med vem som fick komma och sätta upp affischer eller dela ut "gratisprover".

      Radera
  3. Ja, man undrar ju av vilken anledning den här personen släpptes in på skolan. Inga andra företag får väl komma till skolan och göra reklam?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej just det...Lite märkligt är det allt.

      Radera
  4. Vilket fult knep av cirkusen! Får man verkligen göra så? Tycker du gjorde rätt som inte föll för det där. Men lite synd om B. är det allt. Men hon har ju faktiskt fått komma på kändisutflykt. :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kommenterar inte upplägget med biljetterna men för mig är det bara så att jag älskar cirkus! Det är förväntan och spänning i luften för det är liveföreställning. Inget inspelat och redigerat som man ser på tv...där VET man ju att trapetskonstnärerna inte ramlar ner, djuren inte missköter sig mm. Doft av sågspån, godis, lite rangliga bänkar osv. Saknar så att jag inte längre har sönerna små så vi kan gå på cirkus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Då får väl Fia snart gå med farmor på Cirkus:)

      Radera