fredag 17 maj 2013

Konsten att förebygga högt blodtryck!

Insåg idag att det redan var dags att klippa gräset. Det har vuxit en hel del sedan vi rev mossan för två veckor sedan.

Nu är det ju så att jag kommer att tillbringa helgen i Göteborg och någonting säger mig att den delen av familjen som är hemma på Lördagen INTE tycker att det är dens ansvar att det blir gjort....

Så istället för att bli arg när jag kommer hem på Söndag. Så valde jag att klippa gräset själv idag;)
Smart va? Vissa saker kan man förutse och då är det ju ganska enkelt att förbygga högt blodtryck genom att lösa problemet innan det uppstår.....

Man har olika intressen och ett av mina är trädgård....Det är inte ett av sambons....Bara att inse och acceptera....




Ett gemensamt intresse har vi dock i att vandra och för ett år sedan var vi på den där underbara vandringsresan till Sicilien.
Just idag på Norges Nationaldag var det lite extra festligt då ett av paren i gruppen var från Norge.
Efter den dagens vandring bjöd de laget runt på öl och vi skålade för Norge....Alla var dock ganska trötta så det blev inte mycket fest av det hela. Hoppas att de får fira med sina landsmän i år:)

Grattis Norge och Skål!

2 kommentarer:

  1. Det märks att du är ung och pigg. Jag är i den åldern att jag inte ens hade orkat bli arg. Fast här är det i och för sig maken som lägger mest energi på trädgården.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Jag blir nog aldrig för gammal för att bli arg;)

      Radera