tisdag 28 maj 2013

Ingen lapplisa här inte.

Om min dotter någon gång ber mig om hjälp i sitt yrkesval. Så kommer jag bestämt att avråda henne från att bli lapplisa.....

För hon och lappar bör inte befinna sig på samma planet.

Hon är så duktig,mogen och framåt i det mesta om ni frågar mig:)
Men hon kan inte hålla reda på lappar.

Inom loppet av fyra dagar lyckades hon slarva bort tre mer eller mindre viktiga lappar.

I söndags när hon skulle läsa en dikt i kyrkan i samband med konserten med Sonja Aldén.
Ja då hade hon ju lyckats förlägga sin "fusklapp" på en av kyrkobänkarna.....
Den kom tillrätta i sista stund och lite lätt rödgråten läste hon sin dikt (Utan att ägna lappen en blick.)

När vi kom hem upptäckte hon att en annan lapp med Sonjas autograf inte var med hem...Inte en susning om var den kunde finnas hade hon heller;)

Nu idag kom hon hem från skolan och meddelade att klassträffen skulle byta dag.....Hmm Vilken klassträff frågar jag mycket förbryllad????

Eh...Jo...Alltså den som skulle vara nästa vecka...Vi fick en lapp om det i skolan förra veckan...

Ooookeeeej säger jag ändå mer förvånat.....Men har jag fått den lappen????

Nej...Men alltså...Suck...Å typiskt....Jag vet inte vart den tog vägen:(((

Alltså fick jag idag veta att den träff som klassföräldrarna ordnat för klassen och deras familjer inte blir den dagen som det stod om på lappen som jag inte sett, eller ens hört talas om:)))

Så lappar och lilla B....Nej ingen bra combo;))

6 kommentarer:

  1. Men hon kanske tycker det är enklare att lämna ut lappar än att själv samla på dem. Jag tycker din dotter låter väldigt sunt glömsk, precis som man ska vara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh Gunnel....Jag som trodde du stod på min sida;)

      Radera
  2. Jag har en son som just nu knappt kommer ihåg sig själv så jag känner igen det där . samtidigt blir dom ju så ledsna när saker försvinner eller man inte hinner fixa osv .
    Men förhoppningsvis blir det bättre ordning på dom såsmåningom .
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hoppas kan man ju alltid "suck"!:)

      Radera
  3. För bilisterna skulle hon passa bra som lapplisa ;

    Förut har jag alltid sagt att barnen får bli vad de vill utom lapplisa och p-nisse. Numera säger jag att de får bli vad de vill utom telefonsäljare. Hmmm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fast med den här tjejens övertalningsförmåga så kanske telefonförsäljare vore något:)......

      Radera