söndag 2 juni 2013

Vilken grej alltså;)

Ännu en helg att lägga till handlingarna.
Känns som den har varit ganska lång. Kanske för att vi startade redan i Fredags eftermiddag.
Snabbrepris av helgen kommer här. Håll i er nu åker vi:

Fredag: Eksjö, Stadslopp, B sprang vi hejade på. Sista 10 min på Letsdans finalen.....

Lördag: Städning, cykling till Vaggeryd, glass, trädgårdsfix, grill, vin och lite till vin:).

Söndag: Morgonjogg 4 km, Jönköping, XXL Vildmark, Ljuvlig salladslunch på Bryggan vid Munksjön, Maxi.....Och det var där det hände!!!!!


Jag investerade i denna helt fantastiska grej......Kärcher batteridriven fönsterputsarskrapa:))))

Efter ett tips från A på min mat och pratjunta, så har jag mer och mer funderat på den här lilla saken och nu till sist blev det så att en blev min....

Söndagskvällen ägnas nu åt att putsa fönster och det är så roligt att man står med ett fånigt leende på läpparna hela tiden:)

Inga ränder, Inga fläckar, Inget gno och gnida.....Bara slabba på och suga upp.....

MEN!!!! Batteriet höll bara till 11 fönstersidor och vi har 24 i huset...Så ett litet minus som gav mig tid att blogga medan den laddar om.

6 kommentarer:

  1. PUH!!!! Jag hade nog bara orkat med den sista sysselsättningen på lördagkvällen. Precis lagom ansträngande. Jag har faktiskt funderat på en sån fönstertvättare, för det är det värsta jag vet att putsa fönster. Du får rapportera om du är fortsatt nöjd med den. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pyttsan jag vet väl vilken energi du alltid har:) Men håller med om att Lördagskvällen var bäst:)
      Kram

      Radera
  2. Oj vad du har hunnit med mycket :)

    Och vad avundsjuk jag blir på din fönsterputsmaskin . Jag är helt värdelös på att putsa fönster så jag gör det aldrig och du kan själv tänka dig hur mina fönster ser ut :( . Måste nog leja någon att göra det snart .

    Sv : jo jag kommer vara såå tuff :) Egentligen borde jag inte se mig själv som rädd för jag hoppar ändå på ganske mycket tokigheter och har flyttat runt mycket och lärt känna folk utan att ha svimmat en enda gång :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm Det värsta är att man måste ändå göra det själv, även om man har maskinen....Men det går lättare:)

      Radera
  3. Så du menar att det till och med faktiskt är ROLIGT att tvätta fönster med den där?! I så fall ligger den på Nobelprisnivå :)

    SvaraRadera