torsdag 27 juni 2013

Det händer nog alla någon gång.....

Alla och då menar jag alla har väl någon gång yttrat orden: Jag vinner ALDRIG någonting. Alla andra vinner ,men aldrig jag.....

Visst känner ni igen er va?
Det gör jag jag iallafall. För jag vet med mig att jag brukar säga så de få gånger jag köper en lott.

Ändå gör man det någon gång emellanåt....Köper en lott alltså;)

Fast om man nu tar och tänker till lite. Så har nog de allra flesta av oss vunnit någon gång emellanåt.

Det har jag gjort....Flera gånger faktiskt.....Inga jättevinster....Men å andra sidan så spelar jag inte och köper som sagt var sällan lotter.....En gång för tjugo år sedan vann jag 50000kr. Då var jag ensamstående med väldigt knaper ekonomi.....Som en skänk ifrån ovan kom de pengarna mig och mina söner till stor glädje....Stora choklad på Liseberg och en hel medvurst, rökt lax och inträde till Ölands djurpark har jag också vunnit.....Ju mer jag tänker ju mer blir det. Så nu slutar jag tänka:)

Ibland händer det att Bloggare ordnar små tävlingar för sina läsare....Då händer det också att jag väljer att vara med lite på skoj.

Förra sommaren vann jag en bok och nu för ett par dagar sedan vann jag en trisslott.
Det var bloggen : http://bosseliden.wordpress.com som hade ordnat en liten tävling.
Gissa om jag blev glad när jag fick se att jag vunnit. Dagen efter landade ett kuvert hemma hos mig med en trevlig bild på Bosse och hans fru och dessutom låg det en trisslott i kuvertet:)

Så spännande det är att skrapa lotter:)

Det pirrar i hela kroppen på mig när jag skrapar och jag brukar hoppa lite hit och dit på lotten, som om det skulle göra skillnad;)
Den här gången skrapade jag i "rätt" ordning.

 
 
Men oj det här ser ju inte så lovande ut va?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Men kolla här då!!!!
X 2 blev det:))))
 
Undrar ni varför den här bilden blev så suddig?
Det kan ni undra:)

11 kommentarer:

  1. Haha ja nästa inlägg kommer väl då från thailand eller nåt ? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det gör det nog inte....Inte på grund av lotten iallafall:)

      Radera
  2. Grattis till vinsten! Helt klart vann du en stor summa pengar så du blev alldeles till dig. Nu blev jag nyfiken på vad du ska göra. Ha en skön helg med reseplanering

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja så stor blev den inte. 0x2= En spännande skrapstund:)

      Radera
  3. Vad spännande det är med suddiga bilder. Kommer nästa blogginlägg från varmt eller kallt land? Jag diggar din humor. Ha en trevlig helg. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga inlägg från varma länder ännu....Men en spännande stund fick jag ju. Det är minsann inte illa det och dessutom x 2;)

      Radera
  4. Nu är man ju bara hur nyfiken som helst på om du vann någonting och hur mycket i så fall x2? Jag tippar på att det blev 30:- x2, eller??
    Hoppas att det blev en bra slant!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingrid....Men det blev inte ens 30 kr den här gången:)

      Radera
  5. Svar
    1. Tack söta du:) Nej jag vann inget.Men det är ju så himla spännande att skrapa:)

      Radera
  6. Ha ha vad rolig du är . läste detta inlägg när du la in det men har inte kunnat kommentera . tänkte som alla andra att ja nu vann du storvinsten så luras du bara :) .

    Känner som du att det händer aldrig mig och man får väll finna sig i det läget tyvärr.
    Kram

    SvaraRadera