tisdag 25 juni 2013

Man kan väl inte vara bra på allt heller;)

Så var det gjort igen. Ett skönt träningspass med mina små B.
Back träning är så skönt.....Ända tills man kommit hem och suttit ner en stund. Då när man reser sig inser man att man har slarvat med efterarbetet om man säger som så...Aj ajaj:(





Nåja som synes på bilden så känner jag mig just nu lite upp och ner.
Det är så mycket som ska fixas och hinnas med heeeela tiden. Jag vill ju bara njuta av sommaren. men kommer på mig med att hela tiden planera och tänka på nästa sak som ska göras.

Skärpning alltså!!!!!

En av alla dessa saker som snurrar runt i min planeringskalender nu är att lilla B ska åka på Scoutläger till helgen. Tre nätter ska hon vara borta......

Det ska packas efter lista och så kom jag på att alla de där märkena som hon fått med sig hem under våren. De ska visst broderas på scoutskjortan. Hmmm säga vad man vill om mig...(Det är det säkert många som gör "fniss"). Men jag kan INTE brodera....Så nu vet ni det. Jag fick bita i det sura äpplet och sätta mig med nål och tråd. Resultatet blev denna gång som förra helt bedrövligt:(

Sedan står det på listan att allt barnen har med sig på lägret måste vara märkt med namn....
SUCK! Men jag tror att jag har överlistat det.

För om alla märker sina saker. Så vet ju lilla B att de saker som inte är märkta är hennes;)

Eller nähä. Inte det. Nä jag får väl sätta igång att märka då:)

8 kommentarer:

  1. Åh jag är också så dålig på att stretcha och får ofta onödigt ont . Vi får skärpa oss :)

    Jag hade nog tänkt som du och låtit alla andra märka så att "min" märkning blev att det inte va någon , smart !!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har alltid varit dålig på att stretcha:(
      Det värsta är att flera kanske tänker så;))

      Radera
  2. Även om jag kan sy så har jag alltid hatat att märka kläder. Tycker det är så själsdödande. Sista åren jag var tvungen att göra det, skrev jag med en vanlig kulspetspenna namn och adress på kraftigt vlieseline, som jag sedan strök på plagget. Det håller inte så länge efter tvätt, men då är det bara till att skriva igen. Går garanterat snabbt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla....Det låter som ett bra tips:)
      Kram

      Radera
  3. Å en liten scout i familjen! Så kul:)
    Hoppas ni har en riktigt bra dag!

    SvaraRadera
  4. Jag stretchar aldrig men jag går ju bara :) du får ta en tuschpenna o skriva in namnet på tvättlapparna i kläderna :)

    SvaraRadera