torsdag 13 juni 2013

Regn på skolavslutningen betyder.....

Ja nog borde det väl finnas något trevligt ordspråk om vad regn på skolavslutningen betyder.
Tex: Inga myggbett den här dagen....Eller att blommorna i håret inte vissnar,eller varför inte glada barn hela sommaren....

Vad som helst som piggar upp. För nog är det deprimerande när det år efter år efter år regnar just denna dagen.

Här i min lilla by firar man alltid ute. Så lite sol och värme hade inte gjort ont. Men barnen är lika glada ändå ,så inte ska jag sitta här och klaga:)


Efter själva ceremonin brukar jag alltid åka till grannbyn och gå på kondis med mina barn.
I år var jag tvungen att jobba. Men så snart klockan slog "slutfördagen" åkte vi dit och lyckades hitta varsin överbliven bakelse på ett nästan tomt kondis. (Vi hade inte varit ensamma där om man säger som så.)

Nä nu vet jag: REGN PÅ SKOLAVSLUTNINGEN BETYDER ÄNNU EN SKÖN SOMMAR!!!

6 kommentarer:

  1. För oss betyder det plan B, dvs att vara inomhus istället för ute...Det blir bra ändå:-)Häärligt med sommarlov för dem nu!!

    SvaraRadera
  2. Sommarlov är härligt med eller utan regn. Rasmus och jag har planerat in sysselsättningar för alla slags väder. Han ska var hos mig i 3 veckor tills hans föräldrar börjar sin semester. Det ska bli så kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad mysigt ni kommer att få det tillsammans:)
      En riktigt skön sommar önskar jag er!

      Radera
  3. Du kom fram till slut vad regn på sommaravslutningar betyder. :) Synd är det i alla fall med tanke på vilket fint väder vi haft ett tag.
    Kul! Jag läste Om dig. Du skulle aldrig gå med i Facebook och aldrig skaffa blogg. Så resonerade jag länge. Retade min fru och våra två döttrar för sitt töntiga fejjande. Första maj förra året hände det. Som jag blev retad i flera veckor. Men roligast har jag haft det med min blogg som växt åt alla håll och kanter. Blogglandia är härligt. Jag kom hit via Gunnels mycket trevliga blogg. Kram Bosse

    SvaraRadera
  4. Hej Bosse och välkommen hit:) Håller med dig om att "Blogglandia" är härligt. Nu kikar jag in hos dig en liten stund;)
    Kram

    SvaraRadera