lördag 8 juni 2013

Aldrig försent att ändra sig:)

Sommaren är kort...Tralala la ...Det mesta regnar bort .hmmm sumsumsummm...



Just nu känns det som att sommaren är hur lång som helst. Man har det mesta framför sig och solen skiner som om den alltid tänker göra det. Varje dag hela låååånga sommaren.

Det gäller att ta vara på den här tiden säger en gammal klyscha:)

Nog är det så alltid. Vi måste lära oss att ta vara på stunden. Men samtidigt bör man tänka framåt.
Så nu kom jag osökt in på dagens ämne:)))

Min sambo stora G har aldrig varit så där särskilt intresserad av att springa/löpträna.
Någon gång under våra första år tillsammans. (det var på den tiden då jag tränade regelbundet och sprang olika lopp/åkte tjejvasan/cyklade tjejvättern mm,mm....)

Någon gång då minns jag att vi gav oss ut tillsammans för att springa några km.....Det hände en enda gång.

Sedan har ju jag tappat allt vad träning heter under många år. För att ta upp det igen för några år sedan....
Intresset från stora G har varit minst sagt svalt:)

Nu sedan lilla B hittat sin grej vad gäller idrott. Så händer det ju då och då att vi två tränar tillsammans.

Så i höstas någon gång chockade G oss med att komma hem från Jönköping med nya löpardojjor och ett set löparkläder.
Ytterligare några månader senare var vi i Ullared och där inhandlade han ännu några tröjor att springa i.

Men att få på sig skorna och kläderna visade sig svårare ändå......

Till sist förra Söndagen övertalade lilla B sin pappa att följa med henne upp till grönan för att springa lilla rundan.....Tre dagar senare då han hade ledig dag stack han upp själv och sprang runt ett varv eller två....Nu hände något. För samma eftermiddag då han åkte upp till Jönköping för att hämta hem en ny cykel till lilla B. Kom han hem med ytterligare ett par löparbyxor i annan modell....


Härligt!!!! Jag ser fram emot en sommar med många mil i benen. För när hela familjen kan dela samma intresse så är det lättare att få tid till träning.....

7 kommentarer:

  1. Vilken energi ni har alla tre. Jag har hitta mina gamla springskor, men för att inte chocka dem helt får jag nog börja med promenader. Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga somriga bilder och jättefin header på dig!
    Jag har ännu inte insett tjusningen med att springa...men det kanske kommer en vacker dag?!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla:)
    Ja du ser det är aldrig försent. Kanske blir du biten med en dag;)

    SvaraRadera
  4. Ler igenkännande. Min sambo har också handlat träningskläder. Steg 2 har inte anlänt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara att vänta...En dag så plötsligt....;)

      Radera
  5. Din G låter som jag. Jag köper gymkort och är jätteentusiastisk. Och så köper man dojor - här ska tränas. Men gymkortsavgiften dras varje månad, träningskläderna samlar damm.....

    Men nu - nu ska här tränas. Första gången igår. Var helt slut resten av kvällen. Idag vilodag från träningen men i morgon är det dags igen.

    Jag tror man måste vänja sig vid att lägga in träningen i sin vardag. Inte göra något stort av det, utan ungefär som att äta och sova och jobba. Och det tänker i alla fall jag försöka göra. Hoppas din G klarar det också.

    Kram

    SvaraRadera