lördag 22 juni 2013

Lillasyster!

Ja det är jag det. Jag är lillasyster. Sist i en tät syskonskara på 5 barn. äldst är min syster som är 5,5 år äldre än mig....Sedan följer tre bröder och sist kom jag.
I Torsdags fyllde min yngste bror 50 år och nästa år är det min tur.
Så just nu känner jag mig som lilla syster på riktigt för jag är ju ännu i fyrtioårsåldern;)


Iår fyllde jag år på Midsommarafton.....Så igår firade vi inte så mycket.(Fina blommor fick jag.)
Vi tillbringade dagen på Frisksportsklubbens midsommarfiranden med att hjälpa till med försäljning.

Lilla B hade den stora lyckan att få lämna blommor till dagens stora dragplåster Nanne Grönvall.


Idag har de stora "barnen" varit hemma på middag och jag fick ett olivträd av dem.


Nu börjar jag så smått att planera för nästa års fest. För fest ska det bli. Jag vet att många undanber sig firandet just vid 50.....Inte jag inte. Jag älskar att ha fester och jag älskar paket och blommor:)

Så det närmaste året ska jag njuta av varje sekund som ung och planera för att fira in resten av mitt underbara liv som lite mindre ung:)

7 kommentarer:

  1. Stort Grattis i efterskott! Fester ska man ha många och ofta och 50 måste bara firas. Bekymra dig inte, för ungdomen varar långt efter 50. Det är bara en del människor som inte har förstått det riktigt. Fortsätt du med ditt ungdomsplanerande. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst är det superkul att ordna fester:)
      Kram

      Radera
  2. Grattis i efterskott ( igen ) . Klart man ska ha en ordentlig fest när man fyller jämnt . Det är bra att vara lillesyster och alltid vara minst även om man är i 40 års åldern :) .
    Vad fin din tjeje är och vad kul att få lämna över blommor till nanne .
    Hoppas du haft en fin midsommar
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack (igen). :).....Lillasyster är nog ganska bra att vara....
      Gissa om hon var nervös;)
      Kram

      Radera
  3. Grattis lite försent. Häftigt att ha fyra syskon inom en sådan snäv åldersgräns. En bra tid på året att fylla år på tycker jag. Läser "Om mig". Ler när jag känner igen mig. Så var det för mig också med Facebook och blogg. Men eftersom jag ville nå ut med mitt skrivande var det bara att köra på. Njut du av ditt sista år innan du trillar över gränsen. Jag är gift med en 64:a. Det är en bra årgång. :)Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Bosse:)
      Ja det är väl lusten att skriva som tar över....Tiden räcker bara inte till. Hade gärna velat utveckla skrivandet...Men en dag kanske:)
      Kram

      Radera
  4. Hej igen!
    Den här gången vill jag ha ditt fullständiga namn och postadress så jag kan skicka en Trisslott till dig. Grattis till min bloggtävlingseger. :) Mejla till adressen: solbo07@telia.com. Är det okej att sedan skriva ditt riktiga namn när jag redovisar segrare inför nästa bloggtävling? Kram Bosse

    SvaraRadera