måndag 20 maj 2013

Å här kommer alla känslorna på en å samma gååååång!!!

Mycket känslor har det varit i helgen....Vi for ju iväg till "Götet" lilla B och jag.
Tidigt Lördag morgon tog vi tåget mot staden som vi lärt oss älska.....
En gång i tiden hatade jag den staden. Då jag som ung mamma under flera års tid tillbringade dagar och veckor på stadens barnsjukhus.
 Men det var då det.....Nu som inte lika ung mamma har jag ju en av mina söner boende i denna stad och då är det väl klart att vi älskar att åka hit:)

När vi kom fram ställde vi oss i kö till spårvagnen för att åka ut och hämta nummerlappen till lilla B.
Det var vi inte ensamma om. Överfulla spårvagnar gick i skyttetrafik ut till Slottsskogen och i den värmen som var så ångrade jag mer än en gång att jag inte valt att klä mig i endast bikini;)))

Nåväl fram kom vi och där mötte D oss. Sedan kollade vi lite på starten av GV och bara en liten stund (ca 63 min) senare kom de första löparna springandes mot målet......Va hörde ni ca 63 min!!!!!
Vi snackar 21,4 km!!!!

Nu föll det sig ju så att inte heller D ställde upp i loppet i år. Hans rygg passade på att påminna om att den fanns just dagarna innan loppet. Han insåg att det inte skulle gå att genomföra med sådana smärtor....Så vi fick sällskap hela dagen.

Värmen dallrade i luften när vi satte oss på en grekisk uteservering för att avnjuta lunch....Vi hade just svalt sista tuggan när det plötsligt från ingenstans hördes en knall så öronbedövande att jag aldrig varit med om något liknande.......Jag kände en fruktansvärd panikångerst känsla och min första tanke var "Bostonbomberna"....Nästa var tack alla högre makter att vi sitter här alla tre.....Med skräck i blicken tittar jag på D som lyfter blicken mot skyn och säger: Fy fan!!! Det där kom oväntat...Då inser jag att det var en åskknall....Sekunder efter öppnar sig himmelen och alla börjar i panik att samla ihop sina tallrikar och glas och springa in på restaurangen.....(Jag lyckades rädda mitt rosévin).
Det fullständigt vräkte ner regn och hagel...Samtidigt kom brandbilarna med fulla syrener och stannade bara ett kvarter högre upp. Det var alltså så att blixten hade slagit ner....Därav den öronbedövade smällen.....

Snart var dramat över och vi kunde ge oss ut i folkhavet igen.....Nu mötte vi genomdränkta löpare som kämpade sig fram längst Göteborgs gator.....Hjältar allihop om ni frågar mig.

Efter en mysig grillkväll och mellodifestival var det inte utan att man stupade i säng utan att ha sprungit några mil:)


Så kom då Söndagen....Dagen som lilla B väntat på....Pappa G kom med bilen och hämtade oss och sedan åkte vi till Slottsskogen för att känna in stämningen....Det pågick tävling hela dagen i olika åldrar....Bara i lilla GV som B deltog i var det över 4000 barn uppdelade i olika grupper....Hennes grupp på drygt 200 tjejer startade kl 13.50. Först var det uppvärmning av SATS och sedan gick startskottet... Då hade storebror D och två av hans kompisar dykt upp och stod och hejade på lilla B.
Hon sprang så duktigt på under 7 min sprang hon 1,3 km......Så stolt och glad var hon och hela vägen hem satt hon och sjöng och babblade så att man nästan....bara nästan ville be henne var tyst en enda liten stund;)

Inte nog med det....Så gick ju Sverige och tog VM-guld i hockeyn på kvällen...Herregud så mycket känslor den här helgen:)

8 kommentarer:

  1. Jag var också ute i kollektivtrafiken i lördags. Oj, vad varmt det kan bli på en fullsatt buss. Löpare till GV vart man än vände sig men kul och stämningsfullt är det ju. Och senare hockey. Gillar det skarpt och vilka matcher "vi" bjöd på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var det härligt:) "Vi" är så bra!!!

      Radera
  2. Stort grattis till dottern! Vilken tur att det bara var åskan som dånade i Göteborg. Det är nästan som att allt hemskt är smittosamt, men tack och lov så är de flesta människor immuna mot den "sjukan".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var många bilder som for förbi på näthinnan innan jag fattade att det bara var åskan.....B hälsar och tackar:)

      Radera
  3. Åh fy vad det va jobbig bussresa in till slottskogen .Värmen och en buss som va överfull fick mig att nästan svimma . Jobbigt när man åker med 5 barn också och hålla reda på dom .
    Men sedan blev det ju väldigt trevligt ( förutom den tryckade värmen ) . Jag måste säga att jag är glad att jag inte sprang i år för jag skulle ha stupat efter 1 km i den värmen pust.

    Och vad otäckt att vara så nära när blixten slog ner , tur det gick bra . Men visst hade man Boston i tankarna när man stod där och glatt hejade, synd att det ska behöva vara så.

    Jag tycker i alla fall att du inte behöver känna dig ledsen att du missade för du har ju faktiskt klarat av det . mer än vad jag gjort !

    Jag gjorde missen på vårruset att ställa mig sist i min grupp ( tidtagning fick starta först ) . Tänkte att vill man ha tid så kan man nog springa ok och då är det nog bättre att låta folk springa iväg och sedan passera start klockan . men oj så fel jag hade då det snart blev flaskhals . Men jag va ganska stolt när jag gått i mål och insåg att jag trotts sist i ledet hade mer än hälften bakom mig ( tid hade rosa nr lappar ) . Så jag är nöjd :)

    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanonbra gjort på vårruset och GV har du ju framför dig nu:)
      Kram

      Radera
  4. och stort grattis till din dotter som sprang !

    SvaraRadera