onsdag 1 maj 2013

En dag på mossen:)

Plötsligt bara kom våren....Helt oväntat vaknade vi idag till strålande solsken.
Då vi igår hade varit runt och inhandlat diverse färger, oljor och trädgårdshjälpmedel:)

Insåg vi snabbt att den här dagen måste utnyttjas på bästa sätt......















På med vandrarkängorna och ut i klorofyllen, (Så långt bort från alla krav och måsten som bara var möjligt.)

Store Mosse blev målet.....Där tillbringade vi fyra härliga timmar och är nu laddade med energi.

Två mot en röstade fram ett besök på Chaplins Pizzeria i Värnamo som belöning för ett gott dagsverke;)

Nåja den tredje (som var jag) var inte helt svår att övertyga. För trots att jag inte gillar snabbmat och tycker att Pizza ska endast ätas i Italien....Trots det så håller jag med om att Pizzan på Chaplin är god och dessutom slapp jag laga mat när vi kom hem...

Lite problem med mina hälsenor har jag haft på senaste tiden. Känns som om de är för korta....
Lilla B tycker att jag ska sluta klaga och vara glad över att de inte är för långa;)))

Kanske har hon rätt. För hur skulle det se ut med lååååånga hälsenor som släpar efter en där man går.:)))

8 kommentarer:

  1. Jamen precis, hur skulle det se ut? ;)

    SvaraRadera
  2. Ser härligt ut!:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget går upp mot att vara ute i naturen!:)

      Radera
  3. Vilken vacker natur !
    Börjar du också att bli lite pirrig inför gv:) Min sambo börjar allt att känna sig lite stressad.
    Hoppas att jag träffar dig och kan ge en lyckospark :)

    Trevlig fredag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pirrig är bara förnamnet....Pendlar mellan att kasta in handduken och inse att jag ska hålla mig till milslopp. Mot att det var väl själve f_n om jag inte ska göra det en sista gång:))) Ja det vore jättekul att ses:)
      Kram tebax

      Radera
  4. Haha! Häller nog med om att det är bättre att hälsenorna är för korta. Ha en skön helg

    SvaraRadera