lördag 25 februari 2012

60 uttråkade tjänstemän (och kvinnor)!

Mötet i går var inte allt för upplyftande...Ca 60 pers var inbjudna av trygghetsrådet för att informeras om fördelarna av att vara anställd i ett bemanningsföretag.
Redan när jag kom dit såg jag två st som var med på in jobbsökarekurs i Växjö i November. Det fick mig att känna en obehagskänsla över hur svårt det verkligen är att hitta tillbaks ut i arbetslivet.
Sedan malde en kille från Kollegor på i ca en och en halv timme. Medan mer eller mindre uttråkad publik satt där och våndades över sin situation:( Efter bjöds på kaffe och halv fralla. Som avslutning fanns tid för egna frågor. Jag åkte till närmsta fik och köpte goda bakelser som vi fikade på när Bettina kom hem från skolan:)

Dagens träning bestod av att simma 1000 meter  i Vaggeryds badhus. Så skönt.
Efter det njöt vi av räkmackor och vitt vin. Så Fredagen blev en härlig dag den också:)

I dag skiner solen och jag hoppas på att övriga familjen vill följa med på en liten minivandring i skog och mark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar